Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har ju inte med rastningen att göra för varken katt eller hund utan livskvalité.
Hur kul är det för en hund att sitta och vänta på matte hela dagen? Samma sak är det för katten, vad ska man med en katt till om den får vara själv hela dagarna?
Det är samvetet som sätter gränser. Min ena hankatt klarar inte av att vara själv i en kvart ens en gång. Men vi har fler katter så han är aldrig ensam. Den andra hanen skulle förmodligen inte lida av att vara själv hemma hela arbetsdagar...
har för mej att en katt inte får vara ensam mer än fyra timmar om den är ensam? (är inte hundra på det dock) tror inte heller det är samma sak om man har fler katter?
jag lämnar mina grabbar ca 10-11 h varje vardag pga jobb. inte mycket man kan göra åt det. är ju full rulle på nätter och morgonar när man är hemma dock. var Sambo tidigare och då var dem ju knappt aldrig ensama, nu har jag inget val, tyvär.
Det ÄR ingen RÄTTIGHET att ha djur. Jag avskyr det där påståendet att det inte bara ska vara arbetslösa och pensionärer som kan ha djur. Nej så kanske det inte är men kan man inte ge djuret det de behöver ska man fan inte ha djur. Det finns ju andra lösningar om man jobbar.
För mina katter har jag löst det så att jag har flera för sällskapet. För hundarna ser vi till att ha scheman så de slipper vara ensamma för länge och när det kommer perioder där det inte går att lösa så får man fixa passning.
Att bara luta sig tillbaka och säga "de klarar sig nog" eller "bara för att jag jobbar ska jag väl inte behöva vara utan djur" är bara slappt. Man kan göra det bästa av situationen även om man jobbar och kan man inte det får man väl avstå. Djuren har ju i alla fall inte valt att vara själva hemma...
Det ÄR ingen RÄTTIGHET att ha djur. Jag avskyr det där påståendet att det inte bara ska vara arbetslösa och pensionärer som kan ha djur. Nej så kanske det inte är men kan man inte ge djuret det de behöver ska man fan inte ha djur. Det finns ju andra lösningar om man jobbar.
För mina katter har jag löst det så att jag har flera för sällskapet. För hundarna ser vi till att ha scheman så de slipper vara ensamma för länge och när det kommer perioder där det inte går att lösa så får man fixa passning.
Att bara luta sig tillbaka och säga "de klarar sig nog" eller "bara för att jag jobbar ska jag väl inte behöva vara utan djur" är bara slappt. Man kan göra det bästa av situationen även om man jobbar och kan man inte det får man väl avstå. Djuren har ju i alla fall inte valt att vara själva hemma...
Du vet att det är lag på att katter ska ha tillsyn minst två gånger om dagen va?
Vad händer om någon av katterna blir akut sjuk om du har lämnat dem 36 timmar?