Hur länge red ni?

Sv: Hur länge red ni?

jag rider lite då och då. Är i vecka 22+3 och kan inte träna längre. Jag rider mest ut och tänker fortsätta med det så länge jag känner att kroppen klarar det...Träningen blir för påfrestande för ryggen och dessutom är magen ganska stor så den är ivägen..så är det för mig!!

Sv: Hur länge red ni?

Red 5-6 dagar i veckan i början och hoppade och var iväg på 2 tävlingar. Runt v. 20 hade jag en lugnare period för jag fick sammandragningar av att trava och det var så obehagligt att känna bebisen guppa runt i magen.
Sen försvann det och jag red kanske 4-5 dagar i veckan. Det blev sommar och bete så då vilade vi båda 2 sen skulle min häst ut på foder så kanske 3 månader före BF red jag nästan varje dag i 2 veckor och hoppade några språng + veterinärbesiktade (och sen låg jag och hade superont i typ 2 dagar)

Hon kom inte ut på foder så jag hade 2 medryttare men fick lov att sitta upp ändå ibland.

Sista gången "red" jag 11 dagar före BF, då kunde jag bara skritta. Anledningen till att jag slutade rida ser ni nog på bilden :rofl:

magerid4.jpg

Var för snål för att köpa mamma ridbyxor och det var väldigt slirigt med mjukisbyxor. Sen låg magen emot framvalvet och det var inte bekvämt, men gav en väldigt korrekt lodrät sits :D

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 426
Gravid - 1år Har en fundering angående hur man ska tänka vad gäller båda alternativen. Tänker fördelen med vaginalt ät att man borde läka snabbare... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 762
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 563
Senast: julgrisen
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 124
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V