Hur länge red/rider ni?

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare sandystar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 083
S

sandystar

Jag är gravid i vecka 20 och super glad för det mår toppen! Har en underbar 4 årigt halvblod som är jätte snäll, jag rider fortfarande och det känns bra. Har vissa problem med min rygg som gör att jag mår bättre av att rida. Men nu börjar ju ändå magen att växa. Har ingen stor kula och så men man funderar ju ändå. Hur resonerade ni hur länge red ni?

Sv: Hur länge red/rider ni?

Resonerar som så att jag rider så länge det känns bra. Under första graviditeten fortsatte jag en bit in i 8:e månaden innan jag slutade eftersom jag fick så mycket sammandragningar. Nu är jag i vecka 30 i min andra graviditet och känner att det nog (tyvärr) börjar bli dags att sluta rida eftersom jag känner mig stor och klumpig och inte bekväm på hästryggen längre.

Har under båda graviditeterna ridit ganska lugnt och inte tränat eller tävlat utan mest skogsluffat, helt enkelt eftersom det har känts bäst så.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 618
Senast: julgrisen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 417
Senast: Edla
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 875
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025