hur länge smittar en influensa?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har fått något som liknar influensa - även om flunsorna oftast är mest aktiva på vinterhalvåret.
Har alla typiska symptom.

Det jag mest undrar är hur länge man smittas när man har influensa? På 1177.se står att man ska vara hemma från jobbet så länge man har feber, för att undvika smittspridning. Innebär det alltså att risken att man smittas är ganska liten när febern har gett med sig?

Sv: hur länge smittar en influensa?

Du har inte haft någon fästing väl? Fästingsjukdomarna ger väl ofta också influensaliknande symtom, och fästingar är det gott om just nu (här i alla fall)..:crazy:

Sv: hur länge smittar en influensa?

nej, inga fästingar som jag har sett
och fästingar brukar inte ge torrhosta och snuva

Liknande trådar

Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 222
Senast: NilHe
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 122
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 372
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka