Hur länge tycker ni det är rimligt att vänta

armaani

Trådstartare
efter man fått handpenning tills resten av pengarna, de ska nämligen hitta en sällskapshäst först,men om det tar lång tid?Tänk om det händr ngt med min pålle under tiden skulle vara så förarligt

Sv: Hur länge tycker ni det är rimligt att vänta

Vad har ni kommit överens om? Hoppas att ni har upprättat ett köpeavtal där bl a betalningen är reglerad, annars kan det ju bli en långdragen affär.

Jag hade tänkt 4 veckor efter vi kom överens dvs3 veckor efter handpenningen.Jag nämnnde det i telefon men vi har inte skrivit under det.Handpenningen har jag fått och jag tror inte det blir problem men det är lite känsligt kan jag känna att kräva pengarna innan hon hämtat hästen pga att han inte har ngn sällskapshäst.Men det kan ju som sagt var hända saker,och han får naturligtvis stå kvar här tills han får en kompis men då vill jag att det är hennes häst

Det är väl rätt vanligt att rest.penger betalas direkt då köpet är slutfört

tja, rimligt är ju det ni kommit överens om. min vännina sålde en av sina för några år sedan till helt underbara människor. dom la handpenning och kom och hälsade på pållen 2 ggr/veckan men hämtade inte honom förens 2 mån. senare, dom kom överens att han skulle hämtas när det gick att släppa på bete för dom höll på att bygga om stallet så där va "lite rörigt".

för min vännina kändes det helt ok. då hon tyckte mkt. om människorna och det blev bäst/lugnast för hennes pålle. fullbetalde gjorde dom när dom hämtade, då betalade dom även några tusen extra (på eget initiativ, det va inte överenskommet) för dom ville "ersätta" lite av vad han kostat min vännina då, och visa på sin uppskattning :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 614
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 274
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 419
Senast: Edla
·
Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 494
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31