Hur länge..

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare jessie90
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 881
Sv: Hur länge..

Han är aldrig ensam. Jag = tagit studenten och är arbetslös nu eller vad man ska kalla det :angel:

Jag är sjukskriven och har varit det sen jag fick hem vovven.... så han behöver aldrig vara själv mer än när jag handlar och sånt, så max 1-2 timmar

Jobbar med hundar så de är med hela dagarna.

I stort sett aldrig, jag är arbetslös, och är jag i stallet är båda med,
eller så är en av dem med husse i bilen på jobbet ( jobbar som teletekniker, och kan ta ut dem ofta)

Går vi båda ut på krogen så är de hemma några timmar på "natten".

Innan jag blev arbetslös, så var hanen med husse på jobbet,
nu när jag får jobb och vi har den lilla tiken oxå, så får vi se hur det
blir...

Det är inga problem ATT lämna dem dock, de gör inget utan sover mest :smirk:

Jag har börjat åka ifrån henne korta små stunder, när hon lekt, ätit och varit ute. Då hon börjar bli trött, då kan jag ta en kort tur hemifrån. Kanske en halvtimme. När jag kommer tillbaka så brukar hon sova. Hon vaknar till, och fortsätter sova. Ingen big deal att jag varit borta verkar det som.

Men än så länge tar jag det i kortkorta stunder, hon är bara valp än så länge och ska inte vara ensam.

Arbetslös för tillfället. Har förmodligen ett jobb på gång i höst och då kan de följa med!

Kan väl tillägga att de lämnas ensamma tex. om jag åker och handlar eller nåt, just för att lagotton (7 månader) inte ska få vara med precis hela tiden utan kunna lämnas ensam också.
Som längst har det blivit 2,5 timmar, men i princip en liten stund (15-30 min) varje dag.

Husse arbetar skift, därför behöver vår hund sällan vara ensam. De fåtal dagar vi arbetar dag samtidigt får han vara hos "mormor och morfar". Som mest är han ensam fyra timmar, men det sker väldigt sällan.

Vanligtvis är han ju med oss jämt. Däremot har vi, precis som hemlig, "med flit" lämnat honom ensam ibland just för att han måste vara van vid det också.

Våran hund har dagmatte! Det är jättebra. På dagarna när min mamma (som hunden bor hos) jobbar så har vi en äldre dam som vill ha hundsällskap som tar hand om henne och är ute och går mkt.

Om vi ska åka bort öven en helg, eller t.o.m flera veckor så har vi bekanta som hemskt gärna tar hand om henne. Dessa människor har träffat hunden nästan varje dag sen hon kom till oss som valp, så det fungerar jättebra. Om vi ändå inte har någon som har tid så finns ju alltid jag och broshan...

Tilläggas kanske bör att det är en liten ursöt och snäll dvärgpudel, kanske är svårare att hitta så mkt folk till mer krävande hundar.

Annars brukar väl mottot vara att de helst inte ska vara ensamma mer än 4 timmar åt gången.

:rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 591
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 854
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 426
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31