Hur långt får man åka i sträck?

V

Vikke_H

Hej!
Jag undrar hur länge och långt man får åka utan strö i transporten. Har alltid strö ändå men är bara nyfiken....
Sedan undrar jag om det finns någon regel på hur långt man får åka i sträck innan man tar ut hästarna och låter dem sträcka på benen?
Hur länge/långt åker ni innan ni tar ut hästarna??

Sv: Hur långt får man åka i sträck?

Vad jag vet finns det ingen lag på strö, men man BÖR ju använda det.
Tror det är 8 timmar man maximalt får köra hästen (Kan ha fel)
Finns tydliga regler på www.djurskyddsmyndigheten.se

Själv har jag aldrig åkt mer än några timmar med häst. Har inte funnits nån anledning :p

Sv: Hur långt får man åka i sträck?

När vi hämtade en häst i skåne körde vi 8 timmar - vila - och sen 2-3 timmar igen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 260
Senast: Nota
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
753
Senast: Badger
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 935
Senast: Editten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka