Hur långt innan?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare solen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 669
S

solen

Hur långt innan beräknad fölning brukar ni göra iording fölboxen, dvs halma den? Eller det strö ni ska ha.

Jag flyttar dom dräktiga stona till dom boxar som dom ska föla i redan när jag stallar upp på hösten. Det är en sep länga av stallet där INGEN utomstående får komma in. Endast efter klädbyte efter jobbet och steriltvättade händer tillåts gubben komma in där i MVC. Inga redskap får komma från stora stallet till den längan etc. Hönsig? OK, det abjuder jag på!

Vi fick VA för 3 år sen och det vill jag aldrig mer uppleva, gubben är hovis och nån kund "bjöd på detta" utan att veta eller informera oss. Vi förlorade 3 föl och ett sto den sommaren.

Halmar upp ordentligt gör jag succesivt, allteftersom stona blir större och tyngre och verkar vilja ha mer att ligga på.

/Lori

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 300
Senast: Kajsalisa
·
Kläder & Bli fin Jag har en klassisk, lång "mammakorv" (som de numera kallas). Dvs en lång dunjacka. Den är fylld med 90% ankdun och 10% anfjäder. Jag... 2 3
Svar
56
· Visningar
2 951
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Mina och stallägarens hästar går på lösdrift med en höstation där de äter hö en och en. Förra året fixade vi en stor låda att ha halm i...
Svar
12
· Visningar
1 476
Senast: Marvin
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
435
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka