Bukefalos 28 år!

Hur långt promenerar ni?

Sv: Hur långt promenerar ni?

Vanliga rundan (Går varje dag)Brukar ligga rund 1 mil.
Långa rundan (brukar bli på helgerna och vid tid och ork) 3 mil.
Sen cyklar vi och drar oxå och då brukar de bli 5-7 km.

Man får lite motion vill jag säga :bump:
 
Sv: Hur långt promenerar ni?

Morgonrundorna låg mellan 5,25-6,46km, och en av långpromenads rundorna är prick 2mil!:)
Detta är vad mina hundar promenerar varje dag + mindre rastningar. Varvat med lydnad, cykling, agility, spår, personsök, och en hel del bus, bollkastning, apportering.

Så du går ca 2,5 mil om dan? :eek: Hinner du med annat, det är ju nästan ett deltidsjobb? ;)
 
Sv: Hur långt promenerar ni?

Turerna ligger mellan 500 m till nära någon mil. På kvällen orkar inte jag gå så långt med hundarna. Så då går vi en väldigt kort runda, bara för att de ska få göra sina behov. Det kan hända att jag lägger in sånna rundor om vi rört oss mycket annars under dagen.
De längre rundorna går jag sällan, utan jag rider oftast och de springer med. Ibland cyklar vi också.

Även om jag går en kort runda så kan de hinna springa mycket mer då de oftast är lösa och rör sig i cirklar runt mig.
 
Sv: Hur långt promenerar ni?

Jag dubbelklickade mig fram, tog markören, dubbelklick, vidare till nästa punkt, dubbelklick.....osv.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 778
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 514
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 389
Senast: Roheryn
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 795
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp