hur långt...

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare sanni
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 114
Sv: hur långt...

det beror ju lite på vad syftet för träningen är, allt ifrån 1km till 10km beroende på tempo och terräng, vanligtvis..:)

Jag brukar inte skritta när jag väl kommit igång på en ridtur. Undantagen är när terrängen tvingar en och när det är intervaller jag ska träna.
// Linda

sanni skrev:
hur många km travar ni i sträck när ni träningsrider?

Beror på vad jag tränar. Ibland rider långsamma intervaller, växelvis trav en bestämd tid 5-15 min, ev. galopp 5 min och skritt 5 min i 1-2h. Rider även trav i 1-4 mil, utom då jag måste bryta till skritt för underlaget och gärna galopp uppför istället för trav, alltså som på tävling.

Intensiteten beror på hur långt hästen kommit.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Tjatter Jag har aldrig varit någon som har varit ute och sprungit men jag hade gärna velat bli. I nuläget klarar jag inte att springa längre...
Svar
10
· Visningar
490
Senast: MCP
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
834
Senast: monster1
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men... 2
Svar
31
· Visningar
1 759
Senast: Lejanna
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k... 2
Svar
28
· Visningar
2 023
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka