Hur låter ditt jobbspråk?

Sv: Hur låter ditt jobbspråk?

Har du kvar call-for-papersen? Jag tror det var en del bra reffar där som vi borde använda, det var nån från ASQ. Jag tror att om vi lägger ett storytelling-perspektiv, och utgår från att organisationer är polyvocal och multistoried, då kan vi ha ett bidrag där, eventuellt om vi vill lägga på sensemaking eller lite process, vi får se lite vad vi hittar i empirin. Om jag börjar skissa på metoden, kan du fixa abstract? Sen kan vi ju fundera på journal, åtminstone tvåstjärnigt tycker jag nog.

Så låter det ungefär på mitt jobb, jag är forskare. Vet inte om det är så mycket fikonspråk?

Samtal från borrare (tackochlov inte ofta!): "Strängen skjuvade av med innertuben nere så vi försöker få upp den med grispitten".

När jag får ett sådant samtal börjar jag räkna hur mycket det kostar, speciellt om vi är djupt nere :crazy:

"Inga fötter på bordet" funkar bra på gymnasieelever också :) Eller på stolen...

Vårt jobbspråk har inte så långa haranger men "Jag har fem lätta skick, Tre kompletteringar, en matpengar och jag måste samverka eller ha trepart med Af eftersom X(namn) inte sköter sig och har åkt ut ur UGan. Jag fattar inte, jagtror inte det cannabis men Något Fel Är Det"
Skulle jag kunna svara om en kollega undrar vad jag ska göra på eftermiddagen.
Det betyder fem okomplicerade månadsansökningar och tre kompletteringar av socialbidrag, en som ansökt om akuta matpengar och att jag måste ha möte på Arbetsförmedlingen om en klient som åkt ur ungdomsgarantin pga misskötsamhet och det verkar finnas ett riktigt problem bakom detta, men vi inte har fått reda på vad.

Kl
Hen har gjort ett stort a = hen har bajsat ordentligt.
Hen har gjort ett litet a = hen har bajsat litet

Så spännande har jag det...

*kl

En bra dag så hälsar jag bara på passagerare. Vi har inte så mycket fikonspråk.

Vi har väl inte heller sådär jättemycket fikonspråk men det förekommer ord och fraser såsom Sat Kriya, Kirtan Kriya, Sat Nam, html, css. Det kan ju bli en del svorska också (svenska-norska). Börjar bli rätt bra på det :D

Förutom att vi i jobbet pratar massa droger och kriminalitet (det underlättar arbetet om man begriper slangorden) så låter vi ibland som ett gäng galningar med touretts i fikarummet, i allafall när det gäller datorsystem och organisationer som inte fungerar. Jag gör ofrivilliga grimaser varje gång ser loggan till företaget som står bakom vårt mest hatade system...

kl

"Vi har en p-våg på 4-5 mV och en R-tagg på 14-15 mV. Förmakströskeln ligger på 0,5 V och kammartröskeln på 1,0 V. Impedanser på 400-500 ohm."

"Det finns en liten his-signal i proxen på abltionskatetern, vill du gå på där ändå? "

Jobbar på en operationsavdelning där vi främst behandlar olika typer av hjärtarytmier, genom pacemakerimplantationer och ablationer.

Jag ska bara gå ut med den här akuta hesten och respen. Måste bara sätta en akutgruppering och bastest. Det är så segt att stå och köra alla joncar. Finns det resultat i c5 eller måste vi leta i labmaster? Finns rören i PSM, har de gått på banan eller bredvid? akuten var så jobbiga skickade bomber med bara ett rör i varje.

"Den var inte tillräckligt uppe för att göra insert" - inte bara vet vi inte vad vi håller på med, det låter ekivokt för den oinitierade!

"Jag har precis läst en artikel som handlar om emotion work i animal liberation och andra sociala rörelser."

Kännetecknande är att engelska och svenska blandas, och att språket inte i så hög grad används för att interagera, utan snarare för att rapportera vad man gör (inne i sitt privata universum).

Jag orkar inte komma ihåg några kryptiska meningar så jag radar bara upp uttryck/förkortningar :)

Lufthål/luftis = En sorts permission
Bevakad = En annan sorts permission
Knallad = Ungefär abrupt förflyttad till annan anstalt
Rakel/rakla = Vårt kommunikationssystem/använda Rakeln
Bågen = Någon av metalldetektorbågarna
Släpp = När intagna går till och från arbetsplatserna
Sitta punkt = Sitta och sekundbevaka en intagen
VSP = Verkställighetsplanering
VF = Villkorlig frigivning
OC = "Pepparspray"
ASP = En sorts batong
BC/BVC = Bevakningscentralen
LC = Larmchef
VB = Vakthavande befäl
TPT = Transporttjänsten
HK = Huvudkontoret
UP = Urinprov
HH = Halvvägshus
PA = Psykavdelning
BA = Behandlingsavdelning
OBS = Observationsavdelning

Hej!

Senaste två veckorna har det varit mycket "är det ok om jag dödar enhörningarna? Om jag dödar föräldraenhörningen, dör alla barnenhörningar också?"

Vi har även dödat zombier i olika vändor. Utöver det är det mest diskussioner om implicita och explicita nils i metoder.

/Lavinia, tycker ibland det är lite jobbigt att döda enhörningarna.

Ett radioanrop kan hos oss låta:
Det är vagn 8723, kan du kolla om 133611 slutar 26.52 idag?

Det är mest siffror hos oss.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka