Hur låter ditt jobbspråk?

Sv: Hur låter ditt jobbspråk?

rolig tråd!

"Vi har fått WTD:n nu och vi har TRN 45% LFL! ATV:n ligger lite sämre men UPT:n är på hela 3,0. LYB CCR% på 12, snyggt!"

(Butikschef)

* -Kaffe?
-Jag ska bara lägga ner fem skallar i påsar först.
*Kan du hjälpa mig med en njure?
*Alltså är det ingen som kan skära ut ögon på det här stället längre?
*Har någon sett *manlig kollegas* testiklar?
*Det är många hudar idag.
*Idag har jag haft 5 maligna tumörer, det känns lite tungt.
* Hej *kvinnlig kollega* dina testiklar ligger i fönstret.
*Vilken elegant tarminflammation.

Bonus: Vad är det här för märklig platt, vinglös fluga på golvet?
- KILL IT!! KILL IT WITH FIRE!!

*kl*
Slittar ni fram nån nollsju plåt ikväll?
Näe, vi har ställ till detaljen dom ska ha kupor, och sen blir det 670.

Kom på att jag pratatde om P-rullar på jobbet häromveckan, jag var helt seriös och sa att jag vill bara ha P-rullar! Dom andra är så kassa!

Mina jobbarkompisar två karlar på 40+ vred sig av skratt och jag fattade inte... *asg*

Sen när jag fattade vad dom garva åt så försökte jag förklara, jo men F rullarna är från finspång och dom kan inte måla där, men p-rullarna gör dom i borlänge och dom kan sin sak där.
Då garvade dom ännu mer :rofl:

"jag har många utslag idag"
"återvinning då? VHR? BFA?"
"2d är seg igen"

Ska vi ta en apikalröntgen på 42? Vi tar ett OPG! Är 0,250 lagom exponering? Manifest karies 45,46,initialkaries 21 distalt! Använder du gpa eller composite ? Finns väldigt mkt mer , jobbar inom tandvården

kl

"Vi har markering i bilen men hittar inget. Gör ni en 27a så ringer jag VB och hör om vi ska haka på en bit? Och gör nån en PMF under tiden?"

Förra veckan var vi på en annan avdelning och lekte, då lät det mer såhär: "Har jag nån Bertil med mig? Hade behövt släppa Adam vid nästa korsning, annars blir jag nog snart bränd."

"en enögd dvärg"
"nu har dom spårat ur igen"
"akta dig för ljuset i tunneln för det kan vara ett tåg"
"jag tror vi är på rätt spår"
"vägel 21 i Pt strular igen"
"är det kopplade växlar?"
"Ställverksdator B fungerar inte i LaoÖstra"
"Tåget försvann mellan Bjärnum och Hm" O_o :crazy: Några månader senare så lät det så här: Beläggning mellan Bjärnum och Hm men tåget är inne i Hm. Kul att leta efter felet mitt i natten på drygt 5km :D Dessutom åskade det :nailbiting:

:D Jag blir allra mest nyfiken på vad Lavinia gör, som dödar enhörningar?! O_o

kl

hoppar in från ungdom

Samtal med TL:
Jag: Han blir stum i bakbälgarna, laddar inte som han ska, 4 bar i ena tanken. Dörrbroms släpper inte. Fått koppla ur dörrkretsar för att komma någon vart. Varnar för ZBR. Har en orange TCU och EDC i samma veva. 164 väntar, kan inte köra i trafik.

En buss som inte vill sammarbeta med mig. Verkstad väntade :D

På mitt jobb låter det mer såhär:

Jag: Vad tänker du på? (en kollega stannade upp och såg ut att fundera på nått)
Kollegan: Visst såg det ut som jag tänkte på nått?
Jag: A, det gjorde det.
Kollegan: men det gjorde jag inte! :D

• Gilla
Reactions: Sar

"Vill du ha alat, krea?", "Ömmar på höger carpus", "Vi har en nk och sen en pyo, har du täthetskollat?"

Jobbar på veterinärklinik, så det är en del latinska termer som används, likaså förkortningar.

pyo känner jag igen sedan min tid i receptionen på djursjukhus för många år sedan.

Och så begärs det under största hysch hysch HAKar och HÖKar.

För mig är också HÖKarna ett begrepp, men misstänker det inte är detsamma som hos er.....
;)
*KL*
I min profession skulle jag påstå att vi inte har mängder med fackuttryck utan pratar nog så att de flesta begriper. Däremot finns en massa begrepp; i regel förkortningar inom min typ av organisation. Som att jag behöver gå igenom HÖKarna inför löneöversynen, att jag senast i fredags lämnade in ett yttrande på en remiss till KS, att jag sitter i CSV på torsdag; där vi bland annat går igenom KS ärendelista.

På mitt jobb:

"Ja precis, i den där är det LFK i botten och sen pocket över, i den andra är det pocket i tre lager och sen talalay på toppen. Sen så är inte den där kassettindelad utan den har en hel plymå med en cx4 på toppen som har en 4cm kärna av ultracellex med quallofill runt."

Som exempel ;) vad jobbar jag med tror ni?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Gps-halsband
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka