Hur litet kan man bo?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Atalantha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 820
Sv: Hur litet kan man bo?

Jag har en hund (á 5 kg) och fyra katter och bor på 58 kvm, om man ser det ifrån mina tjocka och lata djurs synvinkel är det stoooooooooort! :D Haha.
Jag tror att dom skulle klara sig på mycket mindre än så.

Nu ska jag dock flytta och måste göra mig av med två katter, för där jag ska bo är det alldeles för liten för alla, men ändå så att två stycken katter och hunden får plats, det kommer vara ett sovrum på 11 kvm och ett ganska stort vardagsrum där. Kök och badrum finns inte där utan i en annan del av byggnaden dit dom inte kan ta sig, men det kommer bli ca 25-30 kvm för det att leva på och det kommer inte vara några problem för dem! :)

Som trängst bodde jag några år med tre större hundar (1 schäfer, 1 jaktlabbe och 1 bordercollie) i min gamla studentlägenhet på 26 kvadrat. Det blev liiiite trång ibland, men hundarna motioneras ju utomhus ändå - inne ligger mina mest och slappar förtom något enstaka fjollryck sådär helt appropå.

I Hufvudstaden hade min mamma i många år en övernattningslägenhet på 16 kvadrat. DET var trångt med flera hundar...

Bor i en lite större lägenhet nu (ca 40 kvadrat) med två stora hundar och det funkar fint. Jag skulle vara mer orolig för katterna du nämner, om de aldrig släpps ut.

De flesta verkar vara det, trots att det är hunden som rör sig mest inomhus, av alla djuren.. :confused:

Det är nog för att "alla" tänker på innekatter - medan det är helt självklart att hunden kommer ut och motioneras ;). Går katten ute också, så är det ju bara bra!

Jag bodde på 15 kvm med två bearded collies :)

Nu bor jag på 50 kvm med en beardie och en liten en.

Båda funkar/funkade bra. Vi slappar ju mest inomhus :p

Det är nog för att "alla" tänker på innekatter - medan det är helt självklart att hunden kommer ut och motioneras ;). Går katten ute också, så är det ju bara bra!

Jo, mina är ju innekatter, men rör sig ändå mindre inomhus än hunden ^^

Jag bodde på 15 kvm med två bearded collies :)

Nu bor jag på 50 kvm med en beardie och en liten en.

Båda funkar/funkade bra. Vi slappar ju mest inomhus :p

Överlevde du på 15 kvm med 2 BeaC, så ska jag nog överleva också ;)
Tack för att du delade med dig, känns skönt att höra att det inte är omöjligt :)

Om man har en hund (30 kg) och 2 katter, hur litet tycker ni är minimum att bo då? Alltså ur djurens perspektiv.
Jag är heller ingen expert på katter men jag har två egna hundar (15 och 30 kilo) samt 4 råttor på 39 kvadrat. Köket är dock oftast stängt för hundarna (råttorna bor där) så i realitet är utrymmet mindre. Dessutom är jag tidvis extramatte åt två hundar (8 och 25 kilo) och det fungerar bra. Är väl enbart jag som skulle vilja ha lite större ibland så man inte snubblar över hundar varje steg man tar. :angel:

Jag är heller ingen expert på katter men jag har två egna hundar (15 och 30 kilo) samt 4 råttor på 39 kvadrat. Köket är dock oftast stängt för hundarna (råttorna bor där) så i realitet är utrymmet mindre. Dessutom är jag tidvis extramatte åt två hundar (8 och 25 kilo) och det fungerar bra. Är väl enbart jag som skulle vilja ha lite större ibland så man inte snubblar över hundar varje steg man tar. :angel:

Haha, ja utrymmet för min egen del kommer ju bli lidande när jag prompt ska skämma bort djuren med massa roliga saker :angel: Tur man inte är hemma dygnet runt iaf :O

Och himla tur att du bara är dagmatte åt de andra två hundarna ibland, annars hade man väl drivits till vansinne ;)

Visserligen var sova det enda vi gjorde inne :p Det året jobbade jag och bodde på gård och hundarna var med hela dagen, plus att de fick flera rejäla promenader varje dag och en massa spår och lydnadsträning, så de sov rätt rejält när kvällen kom :p

Det jobbigaste var att det blev sketet så fort inomhus!

Visserligen var sova det enda vi gjorde inne :p Det året jobbade jag och bodde på gård och hundarna var med hela dagen, plus att de fick flera rejäla promenader varje dag och en massa spår och lydnadsträning, så de sov rätt rejält när kvällen kom :p

Det jobbigaste var att det blev sketet så fort inomhus!

Riktigt hålligång! Vovve kommer vara med mig överallt, och aktiveras mycket hon med. Så jag tror det kommer gå bra. Men i vilket fall hoppas jag på större än 24 kvm :)

Jotack, redan nu har dammsugaren blivit välanvänd -.-

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 436
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 645
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
215
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka