Bukefalos 28 år!

Hur man importerar en FT-ryttare till sin häst

Novali01

Trådstartare
Lite instruktioner för er som nånsin funderat på att importera Ryttare från annan ort till era fälttävlanshästar:

Först och främst se till att INTE skaffa någon platsbiljett på tåget. Det är enormt roande för övriga passagerare när Ryttaren får STÅ upp med väska, stövlar och en SADEL i famnen.

För det andra, se till att ni har käcka, högljudda små barn i bilen som tjatar konstant: "Mamma" Mamma" VEM är HON?????? VAD gör hon här???? NÄR åker hon hem?????
Mycket uppskattat främst hos barnlösa Ryttare.

För det 3:e: Se till att tävlingen ni ska till ligger Långbortiingenstans så Ryttaren måste skrämmas ur sängen 0550, lagom mosig och trött. För säkerhets skull hyr ett 3-årigt barn som stojar och leker på morgonen.:devil:

För det 4:e: Invagga Ryttaren i säkerhet med att se till att Hästen är snäll i dressyren och inte river mer än max 1 hinder i hoppningen. Desto roligare blir överraskningen sen när Hästen stenvägrar hoppa första hindret i terrängen.....att avsluta med att Hästen sen harvar sig runt banan med ytterligare stopp på vägen och sen mjukt sätter av Ryttaren mitt framför ALLA i publiken är också ett bra sätt.

För det 5:e: Se till att ni har minst TVÅ barn hemma på kvällen som stojar och leker HÖGLJUTT när Ryttaren kommer hem efter att ha varit på resande fot de närmsta 48 timmarna...funkar stenhårt.

Och slutligen: Såsa riktigt ordentligt när Ryttaren ska åka hem så ni får köra i 190 knyck och slänga av henne på stationen med 30 sek, tillgodo innan tåget går. Glöm inte att glömma platsbiljett igen...

Om ni följer dessa punkter fullt ut kommer ni att få en oförglömlig helg tillsammans med importerad Ryttare!:rofl:
 
Sv: Hur man importerar en FT-ryttare till sin häst

:D Helt underbart! Men är inte risken att det är svårare att importera ryttaren till nästa tävling? :angel:
Jag hoppas att hästen inte spökade till det genom att stoppa på en grav i alla fall!
 
Sv: Hur man importerar en FT-ryttare till sin häst

:D Helt underbart! Men är inte risken att det är svårare att importera ryttaren till nästa tävling? :angel:
Jag hoppas att hästen inte spökade till det genom att stoppa på en grav i alla fall!

Jag lovar det är INTE jag som har gravskräck :crazy:
 
Sv: Hur man importerar en FT-ryttare till sin häst

Jag säger bara :rofl: haha.

Men Novali hur uppfostrar du din häst och hur ska Breeders gå med den vilden?

Vi kommer väl inte slåss ngt mer mot varandra i år men känns som att ni blir en enkel match till våren om din avkastarkung fortsätter i dom banorna :p
 
Sv: Hur man importerar en FT-ryttare till sin häst

Så det var alltså en grav Hästen stannade på? :eek:


:angel:

Nä... Den stannade inte på graven den var inte ens på väg emot graven , den var på väg till framridningen som låg på höger sidan sen att det råkade ligga en grav där som nästa hinder hade faktiskt inte med saken att göra, det kunde faktiskt lika gärna varit vilket hinder som helst. Hade det varit gamla regler så var jag inte ens inom hinderzonen när jag trillade av :D

Jag trillade alltså av pga han gjorde ett kast åt höger säkert 20 meter innan hindret och när man då tvingas sitta i framvikt i en hoppsadel som är gjord åt en pygmee så var det inte så enkelt att hålla balansen så det så !!!
 
Senast ändrad:
Sv: Hur man importerar en FT-ryttare till sin häst

Jag säger bara :rofl: haha.

Men Novali hur uppfostrar du din häst och hur ska Breeders gå med den vilden?

Vi kommer väl inte slåss ngt mer mot varandra i år men känns som att ni blir en enkel match till våren om din avkastarkung fortsätter i dom banorna :p

Han är väluppfostrad! Dvs...han såg Mamma till höger på banan och sprang då genast dit...:angel: Om fio i det läget inte kan hänga sig kvar är inget jag kan göra nåt åt....

Jag kanske skulle låtit bli att ropa på hästen i anridningen mot hindret?:confused: :rofl::devil:

Sen Donnatello...vill jag bara påpeka att du fick samma dressyrpoäng som en viss FEMÅRING i Mariestad....och då hade vi vissa missar i programmet...så träna på du, vi ses igen till våren! *skrattar*
 
Sv: Hur man importerar en FT-ryttare till sin häst

Jag lovar det är INTE jag som har gravskräck :crazy:

Det var ju väl i alla fall. Om du nu ska rida den ouppfostrade grållen igen så kanske man får föreslå ny sadel med ovansidan av kardborre i stället för halt läder? Eller så får väl matte springa FÖRE på banan om det nu stämmer att han vände och sprang mot henne.
I så fall lovar jag att filma för jag skulle vilja se Novali i 500 meters tempo till fots på breeders jagad av ekipaget. :rofl::devil:
 
Sv: Hur man importerar en FT-ryttare till sin häst

Det var ju väl i alla fall. Om du nu ska rida den ouppfostrade grållen igen så kanske man får föreslå ny sadel med ovansidan av kardborre i stället för halt läder? Eller så får väl matte springa FÖRE på banan om det nu stämmer att han vände och sprang mot henne.
I så fall lovar jag att filma för jag skulle vilja se Novali i 500 meters tempo till fots på breeders jagad av ekipaget. :rofl::devil:

Nåja det räcker med min egen hoppsadel, det var ju iof för väl att jag inte ens funderade på att ta med den oxå , för jag vet i fan om jag inte hade klivit av tåget på vägen dit om jag vart tvungen att stå med 2 sadlar!!!

Nästa gång jag åker dit får jag se till att hon inte försöker lura på mig ogiltliga Mc Donalds kuponger igen så man slipper stå där i kön och se ut som en idiot framför en dryg kassörska :mad:
 
Sv: Hur man importerar en FT-ryttare till sin häst

Det var ju väl i alla fall. Om du nu ska rida den ouppfostrade grållen igen så kanske man får föreslå ny sadel med ovansidan av kardborre i stället för halt läder? Eller så får väl matte springa FÖRE på banan om det nu stämmer att han vände och sprang mot henne.
I så fall lovar jag att filma för jag skulle vilja se Novali i 500 meters tempo till fots på breeders jagad av ekipaget. :rofl::devil:

FNYS! Att springa i 500 m tempo med uppjagad grålle efter sig är en världslig sak....:rofl:
 
Sv: Hur man importerar en FT-ryttare till sin häst

Nästa gång jag åker dit får jag se till att hon inte försöker lura på mig ogiltliga Mc Donalds kuponger igen så man slipper stå där i kön och se ut som en idiot framför en dryg kassörska :mad:

Jag VISSTE att det var en punkt jag glömde ta upp på listan här uppe....:devil:
 
Sv: Hur man importerar en FT-ryttare till sin häst

Kan man inte få importera en Ft-ryttare för att rida dressyr:idea:

tror att du skulle få ordning på mina på en pisskvart:banana:
 
Sv: Hur man importerar en FT-ryttare till sin häst

Kan man inte få importera en Ft-ryttare för att rida dressyr:idea:

tror att du skulle få ordning på mina på en pisskvart:banana:

HALLÅ! Hon är redan importerad av mig....du får skaffa en egen! Följ bara min lista så fixar det sig.....:rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp