Hur många klasser på meeting?

Miljon

Trådstartare
(Och en utrustningsfråga för tävling)
Att man får starta 2 klasser per dag är jag medveten om. Gäller det även meeting?
Alltså, får man t.ex. åka på meeting fredag-söndag och rida två klasser per dag, eller finns det begränsningar även för det? Hittar inget om det i TR.
Sen hur lämpligt det är och hur många hästar som skulle orka det är ju en annan femma, jag undrar bara vad man FÅR.

Kom på en grej till. I TR står bara "Polotröja eller skjorta med ärm" samt "Ryttare som bär skyddsväst har möjlighet att rida utan ridkavaj, med endast långärmad tröja eller långärmad skjorta under västen utan att det är att betrakta som oreglementsenlig klädsel.". Behöver det alltså inte vara vitt i halsen, som förr i tiden? Kan jag rida i en vanlig skjorta från vanlig klädaffär, som är t.ex. ljusrosa även i kragen, och säkerhetsväst, utan att det ses som oreglementsenligt?
 
Jag tror man får det. Har inte hört något annat iaf.
Var på ett meeting häromhelgen (fast jag bara startade en dag), men då var det flera som startade 2 klasser båda dagarna. Var regional storhästdressyr dock, så kanske är annat i hoppning ...
 
(Och en utrustningsfråga för tävling)
Att man får starta 2 klasser per dag är jag medveten om. Gäller det även meeting?
Alltså, får man t.ex. åka på meeting fredag-söndag och rida två klasser per dag, eller finns det begränsningar även för det? Hittar inget om det i TR.
Sen hur lämpligt det är och hur många hästar som skulle orka det är ju en annan femma, jag undrar bara vad man FÅR.
Ett ekipage får starta två klasser per dag även på tredagars, men som du säger så är det kanske inte lämpligt.

Hästen får dessutom starta tre gånger per dag, med olika ryttare, i LC/1,00 och lägre.

Kom på en grej till. I TR står bara "Polotröja eller skjorta med ärm" samt "Ryttare som bär skyddsväst har möjlighet att rida utan ridkavaj, med endast långärmad tröja eller långärmad skjorta under västen utan att det är att betrakta som oreglementsenlig klädsel.". Behöver det alltså inte vara vitt i halsen, som förr i tiden? Kan jag rida i en vanlig skjorta från vanlig klädaffär, som är t.ex. ljusrosa även i kragen, och säkerhetsväst, utan att det ses som oreglementsenligt?
Vitt i halsen behövs inte längre, så en vanlig långärmad skjorta och godkänd säkerhetsväst är helt enligt reglementet.

/Lady_S
 

Liknande trådar

Dressyr Hej, Någon som vet om en sådan här kavaj är tillåten att tävla i, i lägre klasser? (se bild i länk) I TR står det såhär, jag har...
Svar
1
· Visningar
1 412
Senast: Amanda_F
·
Dressyr "Moment 210 Ryttarens klädsel och utrustning 1. Klädsel 1.1. Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad. Riddräkt består av...
Svar
3
· Visningar
1 208
Hoppning Hur tolkar andra följande bestämmelser? och samt Anledningen till min fråga är en tävling för några veckor sen då det varma vädret...
Svar
17
· Visningar
2 576
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 363
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp