Farao

Trådstartare
Hej,
Någon som vet om en sådan här kavaj är tillåten att tävla i, i lägre klasser? (se bild i länk)
I TR står det såhär, jag har supersvårt att tolka det :confused:

" 1.1. Klädsel under ritten är riddräkt med godkänd ridhjälm. Riddräkt består av ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt polotröja eller skjorta med knäppt krage. Slips eller plastrong får användas. Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg. Jacka som slutar vid midjan räknas inte som ridkavaj. Från och med Msv A är ridfrack tillåten. Vid lokal/* tävling och lägre kan ridkavaj bytas ut mot klubbjacka eller långarmad tröja. "

Kavajen slutar ju bara vid midjan i fram, inte runtom..
Bild på kavaj!
 
Hej,
Någon som vet om en sådan här kavaj är tillåten att tävla i, i lägre klasser? (se bild i länk)
I TR står det såhär, jag har supersvårt att tolka det :confused:

" 1.1. Klädsel under ritten är riddräkt med godkänd ridhjälm. Riddräkt består av ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt polotröja eller skjorta med knäppt krage. Slips eller plastrong får användas. Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg. Jacka som slutar vid midjan räknas inte som ridkavaj. Från och med Msv A är ridfrack tillåten. Vid lokal/* tävling och lägre kan ridkavaj bytas ut mot klubbjacka eller långarmad tröja. "

Kavajen slutar ju bara vid midjan i fram, inte runtom..
Bild på kavaj!
Det där är en frackett och de är tillåtna, det är hur de ser ut i ryggen som räknas.
 

Liknande trådar

Dressyr "Moment 210 Ryttarens klädsel och utrustning 1. Klädsel 1.1. Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad. Riddräkt består av...
Svar
3
· Visningar
1 207
Dressyr För ett tag sedan (impuls)köpte jag en Spooks Kimi på rea och med första tävlingen på flera år på ingång och feberyra fick jag plötsligt...
Svar
5
· Visningar
1 417
Senast: Pancakes
·
Träning Läste igenom det nya reglementet för kvalitén och läste till min stora förvåning att man inte längre får bära sporrar. Är det någon som...
Svar
6
· Visningar
1 520
Senast: Vita_N_6520
·
Dressyr Kan någon hjälpa mig att tyda det där sista? Får man tävla med polotröja utan slips eller måste man ha det? Jag blir inte klok på det!
2
Svar
22
· Visningar
4 153
Senast: Songbird
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp