hur många meter?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare nicoleh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 109
N

nicoleh

Hej!
jag undrar hur många meter 1/2/3/4/5/6 galoppsprång är? :confused:
Tacksamm för svar!:)

Sv: hur många meter?

Hej det är ju olika för olika hästar och olika discipliner.
Men "förr i tiden" räknade man generellt i genomsnitt 3,5 meter för ett galoppsprång inom banhoppning.

Har fusklappen i stallet har bett min tränare skriva en åt mig :) Du kanske också har en tränare att fråga, men som sagt ett galoppsprång är 3,5 men det stämmer inte om man bara ska ta det gånger X antal språng...men det finns trådar om detta...

Har fusklappen i stallet har bett min tränare skriva en åt mig :) Du kanske också har en tränare att fråga, men som sagt ett galoppsprång är 3,5 men det stämmer inte om man bara ska ta det gånger X antal språng...men det finns trådar om detta...

Fast om du stegar relaterade avstånd på tävling i 3,5m-intervaller får du ofta jämnt antal mellan hindren. I 2-komb med ett galoppsprång emellan blir det alltid 2 x 3,5 m = 1 galoppsprång.

Jag har alltid fått lära mig att jag ska hålla en 3,5meters galopp på träning och tävling för att få jämna galoppsprång mellan hindren.

Skrev en egen tråd om detta innan jag såg att denna fanns. :o

//Alice

galoppsprång mellan hinder(man lägger alltså in avsprång och landning i avståndet)
1-7m
2-10
3-14
4-17.5
5-21
6-24.5
7-28

därefter räknas det som ny anridning
mellan studs 3-3.5 m

Liknande trådar

Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
627
Senast: KeeNine
·
Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 899
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vi har vårt bolån uppdelat på 3 delar, ca 1 miljon/st. En är lågt bundet sen vi köpte huset som löper ut 2027. En löpte ut nu i januari... 2
Svar
20
· Visningar
1 137
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka