Bukefalos 28 år!

Hur matchar man rosa ?

K

Karolineb

Hej, min gråa ponny har rosa saker och jag har ingen aning hur man som ryttare ska matcha det utan att det ser helt "tacky" ut ?? Ex; ridbyxor/ridjacka ??? Lite töntigt kanske men vill veta :D
Visa gärna bild hur du klär dig när ni rider :):laugh:
 
Sv: Hur matchar man rosa ?

Svart? Eller mer åt det gråa hållet.
Gärna så neutralt som möjligt i och med att rosa oftast är så pass.. intensivt. Och vill du inte klä dig så himla mörkt så släng in ett rosa linne under som sticker fram. På så sätt har du också fått färg utan att det skär sig med ponnyn. :)

Själv lullar jag mest i skogen så det blir allt ifrån mjukisbyxor till riktiga ridkläder. Dock matchar jag aldrig för det tycker jag är en aning överdrivet.
Men självklart så ser vi inte allt för gräsliga ut. :angel:
 
Sv: Hur matchar man rosa ?

Så här kan det se ut;

DSC_2654.jpg


eller såhär

DSC00398.jpg

Det är inte jag som rider utan ägaren. Det är heller inga seriösa bilder!
 
Sv: Hur matchar man rosa ?

Rosa jacka/kofta i samma nyans som hästens rosa utrst.
Gråa byxor (om hästen är rent grå/vit), rosa/grå strumpor.
Om hästen är flugskimmel med mkt brunt så tkr jag att du ska ha lattefärg på byxor istället för grått. Hjälm får gärna vara i samma färg som byxor eller i kombination med rosa/byxfärg.
 
Sv: Hur matchar man rosa ?

Hej, min gråa ponny har rosa saker och jag har ingen aning hur man som ryttare ska matcha det utan att det ser helt "tacky" ut ?? Ex; ridbyxor/ridjacka ??? Lite töntigt kanske men vill veta :D
Visa gärna bild hur du klär dig när ni rider :):laugh:


Grått (polle) - (Du) Svart&Rosa (Ex svarta skor, svart&rosa jacka, svarta ridbrallor och polles saker svarta&rosa)

Grått (polle) - (Du) Brunt&Rosa (Samma komb som ovan)

Tycker jag är fint!



Själv har jag en eldfux :devil::love: så vi klär oss i svart & guld för det mesta! :d Men hon (och jag :D) är även snygga i blått, brunt, grått, vitt och naturfärger såsom beige & olivgrön! :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Hur matchar man rosa ?

Jag är oxå rosa-älskare. Grått ellerbrunt passar fint till det. Själv är jag en skogsmulle så jag bryr mej inte om färgerna så mycket.
Här är ett foto på oss.

 
Sv: Hur matchar man rosa ?

Det bär jättefint att ha lite rosa, tillexempel tröja eller kant på västen, sen resten kan vara svart eller mörkbrunt :)
 
Sv: Hur matchar man rosa ?

Gråa ridkläder i olika nyanser med ett rosa linne som någon sa, tycker jag verkar vara det snyggaste alternativet.
 
Sv: Hur matchar man rosa ?

Hej, min gråa ponny har rosa saker och jag har ingen aning hur man som ryttare ska matcha det utan att det ser helt "tacky" ut ?? Ex; ridbyxor/ridjacka ??? Lite töntigt kanske men vill veta :D
Visa gärna bild hur du klär dig när ni rider :):laugh:

Grått är väldigt fint till rosa tycker jag :)
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 670
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 759
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: valy
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 807
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp