Sv: hur mkt kan man begära av en tränare? (långt)
eller hur, det är ju faktsikt tränarna vi vänder oss till för att få hjälp.
Hade en foder häst för ett tag sen, hade henne ca1 visste atthon haft ryggproblem innan jag tog henne, sagt o gjort, msk jag tränade för berättade att hon tog kortare steg med v.b och gav mig tips på vad vi skulle göra för att stärka det. Det gick bra och gick framåt, hästen muskalde sig. Sen blev jag sjuk i körtelfeber :smirk: vilket dom som haft vet att man inte rekomenaderas överhuvudtaget utföra sysslor i stallet. Så min pärla fick en liten medryttare, som lyckades med konststycktet att göra nåt fel. Helt plötsligt var det inte samma häst, jag blev t.o.m rädd för att rida henne

sen efter många månader kom jag igång, men tyckte att något var fel. och vi bestämde att kolla igenom hästen, men tiden gick o gick. när vi sen kollade igenom hästen visade det sig halt på3ben, 1gradig hälta, ont i ryggen, för korta muskler på v-sida, och osymtriskt musklad. STÖRST chocken, jag visste att nåt var fel, men kunde inte säga vad, ryggen var ingen chock för mig, inte heller hältan, på ett av benen! Medans min medryttare berättade för mig att varje gång hon red gic det underbart, hästen gick i jättefin form och gjorde galoppombyten i vartannat :smirk: medans jag tyckte att hästen försökta slå sig ur form, och bara sprang!!! först gjorde vi en genomg. av hästen, vilken jag olyckligtvis inte medverkade på, men hade min aningar, och ett par spioner i stallet, min medryttare ljög för equiterapeuten, och sa att allt var solsken o gröna skogar. Varav hon gjorde en behandling för ryggen o musklerna, för att böjkänsligheten förklarade min medryttare alltid funnits där. Efter ett par ord från dom i stallet, ringde jag upp denna equiterapeut och hade ett långt samtal med henne, som slutade med en gratisbehandlimg och en remiss till hälsutredning!