Hur mkt kraftfoder ger ni?

Min ponny får 2,5 KG Guldhavre men ska bytas till Krafft Havre.
Och sen får han 750 gram Krafft Grund (Ska förmodligen bytas mot Turbo).
Och så får han en skopa betfor!!!

+ 6 KG Hösliage O Morötter!
Just nu tränas han tävlas i dressyr och Hoppning..
 
Min maxade D-ponny får sammanlagt (Havre + Betfor) 1 kg kraftfoder. Den förra ägaren gav henne 0.25 kg havre till, men jag tycker inte det behövs då hon redan är som krutdurk nu. :crazy:
 
3 ½ mått krafftmått havre om dagen.
Mineraler, salt, e-vitamin, betfor-linfrö-kli, b-vitamin.
runt 6 kg hö om dagen.
tränas varje dag dressyr O hoppning varierat.
Han fungerar bra på foderstaten Mn vid ännu extremare träning på vårhalvåret så ökar vi maten eftersom han kan ibland vara svår att hålla i hull. kan gå på full bete utan att växa en milimeter om magen.
 
I vårt stall får de flesta stora hästarna 2.5-3 kg kraftfoder. Finns ngn som får mer.

Våra får...
4-åring (rids 4 dgr/v) 2 kg krafft groov, 1 kg lusern, 12 kg hö. Han är stor (ca 170 cm) och växer just nu så han behöver en del mat.

16-årig valack ca 150 cm. Rids 6 dgr/v, dressyr på Msvnivå. Får 2.5 kg havre under tävlingssäsong, 2 kg resten av året. Får även 0.5 kg betfor, 7 kg hö. Han är väldigt energisk och behöver relativt mkt mat för att bygga muskler. Han var helt ur kondition i januari och har blivit mkt snygg på denna foderstat.

Dräktigt sto på 12 år som promenadrids samt lättare dressyrträning 5 dgr/v. Får 1.5 kg havre, 7 kg hö, 0.2 kg betfor. Då hon tävlats (dressyr LA, hoppning 1.20 m) har hon fått 2-2.5 kg kraftfoder. Lättfödd häst.

Fjording 12 år rids 6-7 dgr/v. Äter 0.5 kg havre, 0.1 kg betfor, 5 kg hö (extremt lättfödd)

D-ponny 26 år promenadrids då och då får 6 kg hö, 1 kg fibergi bas (svårfödd)
 
min rider jag varje dag, hon vilar kanske en gång på två veckor, men ridpassen är inte alltid lika hårda.
hon får nästan 1 kg havre, och ungefär ett halvt kg betfor, 6 dl.
 
Grisan får 2 l havre , 1.5 l fibergi , 1 l Racing Balance .

Tror havren väger typ 600 g per lite dvs 1.2 kg
Fibergin väger nästan ingenting .
Racing Balance väger inte heller så mycke .
Ja skulle tippa på 2 - 3 kg krafft .

hon får ca 8-9 kg hö per dag . äter inte upp riktigt allt .
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 800
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 583
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Jag skulle behöva hitta ett kraftfoder med ruskigt hög energinivå i. Detta då stallplatsen jag stod på i Luleå tyvärr inte blev alls...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 843
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Resultat på HD-röntgen
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp