Hur mycket är mycket insprungna pengar?

athena

Trådstartare
Jag har nån slags uppfattning men det är mycket lättare med trav... ;). Vad räknas eg som en bra galoppör? Insprungna pengar, hur mycket? Antal segrar, procent, placeringsprocent? Eller formtal (max)?
 
Sv: Hur mycket är mycket insprungna pengar?

Formtalet innehåller det mesta av den informationen. Insprungna pengar säger inte så mycket, det beror på var man löper, i Danmark springer du om en bråkdel av pengarna du springer om i Sverige mot samma motstånd. Det aktuella formtalet ger information om hur bra hästen är just nu och max formtal säger hur bra hästen kan vara när den är som bäst.
 
Sv: Hur mycket är mycket insprungna pengar?

Och max formtal 75 säger att? Eller, jag vet ju vad det betyder och hur det räknas ut, men hur bra är 75?
 
Sv: Hur mycket är mycket insprungna pengar?

Hyfsat, silverklass. Sen får du mer information från hästens formrader. Har den bara nått upp till 75 en gång eller har den legat på det under en längre tid? Har den vunnit så överlägset att den hade kraft kvar att gå lite fortare om den hade fått press på sig?
 
Sv: Hur mycket är mycket insprungna pengar?

jag håller på kikar på ett fullblod som ridhäst. den har tävlat tills den var 7 och har +400 000 insprunget. maxformtal 88 och har legat på ca 85 +- 2 i 24 starter av 36. resterande starter har den legat på 75 och uppåt. har legat på 88 tre starter.
vad säger det dig om hur hästen var som tävlingshäst?? vore kul att veta:)
 
Sv: Hur mycket är mycket insprungna pengar?

Det där är en klart bra häst! 88 är ett högt formtal.Över 90 så har du den absoluta eliten.
Men 400.000 är inte så mycket pengar. Och det är inte ovanligt med hästar som liger strax under toppen. De får starta mot andra bra hästar, och kommer du då sexa så är det lika mycket värt som att komma sexa i ett lågklassigt lopp. Det vill säga att du får noll kronor..
 
Sv: Hur mycket är mycket insprungna pengar?

nä jag tycker också att 400 är väldigt lite insprunget om formtalet är så pass bra :p den gjorde ca 8 starter per år. känns lite.. men jag är van trav och då är ju 8 starter per år ingenting!!! men jag vet inte hur det är i galopp.. men jag vet att sista 6 starterna ungefär så ville han inte alls vara med så de slutade med han.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Det står att max 165 poäng på grundnivå räknas på de flesta utbildningar men det måste ju vara väldigt många som har detta. Lyckas inte...
Svar
12
· Visningar
562
Senast: MiaMia
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: Happimess
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
7 999
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp