Orättvist beskylld/fått dålig omdömen, spinoff på "....för mycket prylar".

Rie

Trådstartare
Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål så tänker jag att det här ämnet bör få en egen tråd. Det verkar finnas underlag för det..... :)

När jag sålde min häst 2014 hade jag skrivit i annonsen att han var född 2001.
Spekulant - en 14åring som hade sin mamma med sig.
Jag hade tänkt mig en vuxen, men det finns ju duktiga juniorer så OK då, kom och träffa hästen.
Mamman provred och det gick bra och sedan satt dottern upp. Hästen gick bara och såsade med henne. Jag läste på hästen att han tyckte det där var dötrist.
De for efter att ha lovat att höra av sig för att eventuellt komma tillbaka en gång till.
Jag kände inte att det där var en bra kombo (jo men med mamman), men tänkte att de kan ju komma en gång till så kanske tjejen hittar knapparna.
De hörde aldrig av sig (Lovar man att höra av sig så gör man det! Även om man säger att man inte ska köpa hästen. Fegisar!).
Nåväl i alla fall, några veckor senare så hittade jag på att googla hästens namn och fick då upp där denna 14åring hade skrivit en slags dagbok.
Där hade hon skrivit att de "hade tänkt ha en häst max 11 år och att han skulle vara 11 år men när vi kom dit så visade det sig att hästen var 13 år."
Ehh?
Inte mitt fel att du inte är så duktig att kunna räkna ut ålder på en häst född 2001.
Surt sa räven om rönnbären?
 
Jag tänker att mamman troligtvis sagt att hästen var elva för att dottern över huvud taget skulle vilja kolla på hästen (om elva nu var dotterns gräns), eller liknande. Eller att mamman helt enkelt av annan anledning gett felaktig info till dottern. Jag hade inte direkt lagt någon vikt vid det, så länge hon inte hängde ut dig med namn och anklagade dig för att vara en lögnare så har du ju inte lidit någon skada av det.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
21 733
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
Övr. Barn Här kommer hela historien. Jag och mitt ex, alltså mamman till barnet det hela handlar om, separerade i december när hon fortfarande...
13 14 15
Svar
297
· Visningar
24 507
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp