Hur mycket bygger en fårskinnspad ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare danilo 2
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 265
Sv: Hur mycket bygger en fårskinnspad ?

Men om sadeln är hårt stoppad, är det inte bättre att åtgärda problemet än att sminka över symtomen? D v s stoppa om sadeln?

Sadelmakaren tycker inte att den är hård. Det är mest jag som vill att det ska vara extra mjukt och skönt mot ryggen eftersom hästen har känslig rygg.

Får hästen ont av sadeln? Kan du som ryttare utveckla din sits, ridning för att minska plötsliga dunsar eller onödiga tryck i sadeln?

Min sadel låg inte 100 när jag provade ut den till min nya häst, sadelmakaren/sadelutprovaren tyckte däremot att det inte gjorde något då jag red så mjukt och följsamt att dessa dunsar som kan ha blivit inte var några problem. Vi paddade bara upp med Mattespadd för att fylla ut runt manken, inte för tryckfördelning (konvalescent som tappar musklerna).

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
818
Senast: Smultron
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
500
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka