hur mycket fiskolja?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare BeastieBabe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 167
B

BeastieBabe

ska man ge per dag till icke arbetande sällskapshund(pudel) på 8,5 kg?

såg att någon ger 4 kapslar fiskoljs till en hårt arbetnde schäfer, men hur mycket blir det i flytande form för en mindre och moindre arbetande hund? 2 kryddmått?

Sv: hur mycket fiskolja?

1 tesked. Mina hundar på 30 kg äter 3 tsk/dag enligt anvisning!

Så länge det är fiskolja och inte fiskleverolja du ger så kan du inte ge för mycket. (Inom rimliga gränser då, 1 dl per dag är nog inte så nyttigt :D)

tack så mycket :bow:

förresten.. vet du något bra vitamineralpreparat man kan ge när man bara utfodrar med kött (och lite grönsaker)?
har tillgång till Dogevit och kafomavit på djuräffren.. kanske någon mer sort.. vilka är bra/dåliga?

Standardt Valp, Hypermix Valp, Hokamix är de bättre vitamintillskotten.

Har din butik Gibbon som grossist, så kan dom ta hem Standardts Vitaminer.
Kolla på www.gibbon.se

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 509
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några... 2
Svar
27
· Visningar
2 260
Senast: Lisen82
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 098
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka