Hur mycket har ni i fasta kostnader varje månad?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Gimlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 70
  • Visningar Visningar 10 721

Gimlan

Trådstartare
Jag har räknat ut att de räkningar jag har stadigt varje månad ligger på 9700. Är det normalt? Mycket? Lite?

Singel, två hästar, bor i småstad.

Sv: Hur mycket har ni i fasta kostnader varje månad?

Med två hästar och singel i eget boende skulle jag säga att det är lite ifall man jämför med andra.

Två hästar kostar. Men om det är mycket, lite lr halvnormalt kan jag inte svara på. Har du stora inkomster är det väl lite. Tjänar du typ 12 t är det ju inte mkt kvar. Singel kostar mer än när man är två tyvärr (bor själv själv).

Vad tycker du själv då?

Ungefär 22 000 har jag ut efter skatt. Jag vet egentligen inte vad jag tycker, undrar mer hur andra har det med de fasta kostnaderna.

Jag har mindre fasta kostnader än dig men så kommer det nått "helt plötsligt" som gör att räkningarna är olika från månad till månad. Vissa är ju samma men som elen varierar stort. Sophämtning bara vissa månader. Dra av försäkringar en gång om året osv.

Jag har allt på autogiro per månad så för min del är det samma jämt.

Tycker att det känns ganska lite, normalt, skönt typ! :D

Vad räknar du in i boende? Telefon? El? TV? :)

Jag har ungefär samma fasta summa som dig med bara en häst.

Senast ändrad:

jag och maken har fasta kostnader på ungefär10000. men då är vi ju två som delar på detta.
Jag har två hästar, egentligen en och en halv då pappa är delägare i den ena och tar vissa kostnader, typ stora höleveransen och försäkringen för den hästen. men jag betalar stallhyran för bägge hästarna och alla andra löpande kostnader..

så 9000 för en person med två hästar skulle jag säga är helt normalt. Det är dyrt att vara singel.... :-P

Singel, två katter, bor i storstad.
Fasta utgifter ca 15000 per månad.
(Om det sen är katterna eller storstaden som är dyr får vi väl gissa på...)

Ensamstående med tre barn, bor på landet med DYR el och har häst och bil och har fasta kostnader på ca 12 000 kr. Då inte inräknat mat eller nöjen. Vad nu nöjen är för något?! :(

Vad räknar ni som fasta kostnader? Känns som att många lever väldigt billigt (därav min fråga).

KL

Vi ar tva, och verkar ha fasta utgifter pa ungefar 7800kr/manad. Da har jag raknat med makens pendlingskostnader (fast till nya huset, annars far vi lagga pa en 2000kr till).

Eftersom vi precis har flyttat har jag inte raknat med el eller uppvarmning da vi inte vet vad det gar pa an (och eftersom vi haller pa och renoverar badrum sa bor vi inte dar pa heltid an).

Maken har ju inte en san hemskt hog lon, och jag har inte fast anstallning och hoppar mellan jobb sa beroende pa vad som kommer in som extra rakningar varje manad kan det bli lite tufft ibland.

Vad räknar ni som fasta kostnader? Känns som att många lever väldigt billigt (därav min fråga).

Jag räknar hyra, el, försäkringar, bilen, hästen, pendlingen, barnfonden, mediciner, telefonen, barnomsorgen. Alltså allt man har stående varje månad.

Om man räknar som TS skriver i första inlägget, de räkningar som kommer stadigt varje månad (även om kostnaderna strängt taget är rörliga till sin natur), så har vi betydligt högre regelbundna kostnader. Två personer, två hästar, två bilar, två mc, stort gammalt hus... om man inte skiljer på "måstekostnader" och "hobbykostnader" utan bara ser till regelbundna utgifter så ligger vi (med årstidsvariationer) nånstans runt 30 tkr/mån.

Låter som många lyckas leva billigt här tycker jag. Vi är två med två hästar och hyresrätt.
Hyra med en garageplats och parkeringsplats ute: 11000kr
Hästar ca 6000kr
Bensin: ca 2000
Mat ca 2500kr
Telefon 1000kr
Övrigt nödvändigt: ca1000kr

Låter som många lyckas leva billigt här tycker jag. Vi är två med två hästar och hyresrätt.
Hyra med en garageplats och parkeringsplats ute: 11000kr
Hästar ca 6000kr
Bensin: ca 2000
Mat ca 2500kr
Telefon 1000kr
Övrigt nödvändigt: ca1000kr

Hyra 4000 kr
El 4000 kr
Försäkringar ca 1000 kr
Baromsorg 500 kr
Barnfonden ca 500 kr
Bil 1200 kr
Telefon 200 kr
Medicin 200 kr
Hästen 1300 kr
Pendling 900 kr

Bensin och mat inte medräknat då. Har en inkomst på ca 1800 de bra månaderna...

oj blev mer än 12 000kr :eek:

KL

Jag raknar med:
huslan
mitt privatlan
bilforsakring
husforsakring
bensin
mobilrakningen
bredband

mat har jag inte raknta pa men det ar val runt en extra 2000kr/manad

Fasta kostnader är för mig såna som jag inte kan bli av med i första taget.

Rena boendekostnader (hyra, avgift, ränta, amortering)
Övriga boendekostnader (el, hemförsäkring, sopor, vatten, p-plats)
Abonnemang och annat med uppsägningstider om minst 6 veckor (tv, bredband, telefon, billån, bilförsäkring, övriga försäkringar)
Annat nödvändigt (fack/a-kassa, csn, andra lån)

Mat är på en nivå en fast kostnad, men jag räknar inte in det där. Jag kan välja storleken på den kostnaden själv. Hemmagjorda lins- och lökgrytor i en månad ger en annan kostnad än lyxiga restaurang-besök i en månad.

Bensin räknar jag heller inte in, men det är för att jag måste inte köra bil. Jag kan välja att cykla, alltså är bensin en lyxkostnad för mig.

Jag har typ fasta kostnader på 20,000 kr i månaden om jag räknar med hästen.
Hästen kostar dock 8,000 kr/mån

Singel, bostadsrätt i förort till Stockholm.

Tycker att det känns ganska lite, normalt, skönt typ! :D

Vad räknar du in i boende? Telefon? El? TV? :)

Jag har ungefär samma fasta summa som dig med bara en häst.

så har jag räknat:

* Avgift bostadsrätt, el ingår 1650
* Försäkringar (häst, bil, hus, jag) 1000
* Pensionsspar 1000
* Lån (kommer vara avbetalt inom ett år) 900
* CSN 700
* Hästhyra 1900
* Skoning 1000
* Fack/a-kassa 500
* Telefon 400
* Internet 250
* Städfirma 600

Sen har jag bensinkostnader, men de ser jag som rörliga.

Liknande trådar

Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 414
Senast: nyttnick
·
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 048
Senast: tomte
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 315
Senast: Kilauea
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg... 2
Svar
29
· Visningar
4 402
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka