Hur mycket kan man "bygga om" en läderstövel?

break_a_leg

Trådstartare
Vi har hittat en stövel som passar både i fot och skaftvidd, men tyvärr är skaften för höga till dottern. Stöveln är en bra läderstövel till nedsatt pris, och nu undrar jag om ni vet om man kan be en duktig skomakare att korta skaften några centimeter?

Sv: Hur mycket kan man "bygga om" en läderstövel?

ska väl inte vara nåt problem,ring skomakaren och fråga annrs

En duktig skomakare kan säkert göra det men tänk på att stövlen sjunker två cm när den blivit ingådd och inriden. Alltså, mät hur lång den ska vara, plussa på två cm sen kan den kapas.

Ja, det gör lite ont i knävecken i början, om ni inte redan visste det. :D

/Jane

Jag får skämmas, men mina egna stövlar är 20 år gamla :o Dessa stövlar är till dotterna med sparrisbenen!

Vad har du att skämmas för? :confused: 20 år gamla stövlar tyder ju på kvalité och omvårdnad!

/Jane

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Zpunk
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 687
Senast: Otherside
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 053
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈