Hur mycket ökade ni i vikt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur mycket ökade ni i vikt

Med dottern gick jag upp 20+, vet inte exakt hur mycket. Sakta men säkert försvann kilona, jag gjorde inget speciellt och det gick inte fort. När jag vägde in mig med detta barn låg jag 3kg över vad jag vägde in mig på sist, så jag tänkte att jag hade tappat allt utom 3kg. Den här gången har jag gått upp mindre hittils och låg på +14kg för någon vecka sedan (är i v 37 nu).

Jag är lite överviktig även utan bebismagen, så planen är att göra något aktivt åt detta när kroppen är läkt och amningen överstökad.
 
Sv: Hur mycket ökade ni i vikt

17 kg... gick ner det på ett halvår, dvs under tiden jag ammade, men fortsatte gå ner till 4 kg under det jag låg på när jag blev gravid..

Ska tillägga att jag började jobba (travstall) efter 2 veckor och ammade fullt, vilket underlättade viktminskningen rejält
 
Sv: Hur mycket ökade ni i vikt

Jag gick upp 8 kg totalt och ner 10 jämfört med startvikten :D

Rätt nöjd ;)

Var aktiv direkt efter förlossningen och vart tvungen att tänka på vad jag stoppade i mig då jag ammade och sonens mage protesterade hejvilt mot en hel del!
 
Sv: Hur mycket ökade ni i vikt

Jag spydde så mycket början så jag gick ner 15 kg. Men sen gick jag upp 11 kg sammanlagt...
 
Sv: Hur mycket ökade ni i vikt

300hk skrev:
Jag spydde så mycket början så jag gick ner 15 kg. Men sen gick jag upp 11 kg sammanlagt...

*oj* din stackare vad du har spytt! Mellan vilka veckor är det störst risk för ihållande illamående? Hur kan ni fortsätta att ha ett "normalt" liv om ni spyr så mycket/ofta? Fråga är till alla! Tänk om man sitter på bussen är ellr på bio :eek: . Spyr man helt plötsligt, eller får man en föraning att man ska spy så att man hinner kliva av bussen/ut ur bion?
 
Sv: Hur mycket ökade ni i vikt

Vanligast är att man mår illa de första veckorna fram till V12 ungefär... Sen är det väldigt individuellt hur mycket man mår illa och av vad... Det skiljer även mellan graviditeter har jag märkt... När jag väntade elin så höll jag på att spy bara jag rörde mig under fm men sedan kunde jag äta "obehindrat". Då fick jag akupunktur mot illa mående och det hjälpte. Den här gången har jag mått mera "bilsjukeilla" och bara spytt någon gång men istället mått illa längre och under hela dagen... Jag har även varit mer kinkig med maten...

Till TS fråga, med elin gick jag upp mer än jag ville veta... ;) Den här gången verkar det gå långsammare, riktigt skönt faktiskt...
 
Sv: Hur mycket ökade ni i vikt

Jag spydde från v 12 och fram till när jag var i femte månaden.
jag var mycket sjukskriven då för jag orkade inte göra nått.
Jag kände på mig kanske några min innan jag skulle spy så var det bara att rusa. Jag åkte inte tåg eller buss för man visste inte vart man skulle spy. Tog oftast bilen själv till jobbet...
Men jag hittade ett knep sen så jag slapp spy...åt morötter...mådde bara illa men spydde inte..hehe...
jag fick åka in till akuten för att få vätska via dropp för jag var så uttorkad...

Normalt liv..nä det kan man inte påstå jag stannade oftast hemma eller åkte till min bästis och spydde haha....
 
Sv: Hur mycket ökade ni i vikt

Jag gick upp 20kg..
Fick en mindre chock igår när jag vägde mig..har tappat 21kg sen den 30/3.
Men då är 4,2kg bebis, 1kg moderkaka + fostervatten.

Snacka om lycka när kläderna som innan graviditeten satt åt
nu sitter som dom ska :bump:
Att magen delar sig i två ringar och att låren skulle kunna skymma solen.. det skiter jag fullständigt i just nu... för en stund till ska
jag minsan tycka att jag är skitsnygg :D
 
Sv: Hur mycket ökade ni i vikt

Ge det ett par barnvagnsprommenader så är du tight som attan.

För att svara på ursprungsfrågan, upp 18 ner 21, första 15 försvann på ett par tre månader sen har det gått sakta men säkert fram tilll ett år efter förlossningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 953
Senast: Dimmoln
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 414
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är två saker som just nu känns extra viktiga för mig att ta tag i för mitt välmåendes skull. Egentligen inga akuta saker, utan mer...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har utlovat en uppdatering om min hund, så här kommer den. Första gången jag såg henne var när jag bodde på en internatskola och...
2
Svar
21
· Visningar
1 792
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp