Hur mycket rider ni era travhästar?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Ireland
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 073
Sv: Hur mycket rider ni era travhästar?

Överhuvudtaget anser jag att allt voltarbete på travhäst ska ske i skritt och väldigt korta pass just pga att slitaget det blir att fara runt i motorcykelform på volten.

Sv: Hur mycket rider ni era travhästar?

Rider gärna mina hästar om det är möjligt. Dels lite dressyr. Jag är inte så för att sitta och dra runt dem varv på varv på volten på ridbanan, utan rider små dressyrpass i skogen där det fungerar utmärkt med träd, buskar m.m. som hjälp. Oftast orkar de inte med "ridbanepass" förrän de är ridna ganska mycket. Annars rider jag en del galoppintervaller på vissa hästar, men aldrig snabbjobb i trav under ryttare då jag tycker det sliter onödigt mycket. Jobben går de uteslutande i vagn.
Sen blir det förstås lite lugna skritturer i skog och mark "bara ut och mysa" lite, mest psykiskt för hästarnas skull (och min)..

Liknande trådar

Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 626
Senast: Idaw83
·
Körning Hej är lite smått sugen på att skaffa häst igen och har blivit erbjuden en äldre fd travare. den har de senaste 4 åren inte blivit körd... 2 3
Svar
51
· Visningar
10 111
Senast: Cambrie
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 975
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 407
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka