Hur mycket sjunker stövlar?

Sorbe

Trådstartare
Har hittat ett par stövlar jag ev. ska köpa, men de är typ fem cm för höga. Hur mycket brukar stövlar sjunka? Mina nuvarande var lite för höga i början också, kanske typ 2-3 cm och nu sjunker de ner och jag får dra upp dem hela tiden, så de som är fem cm för höga kanske blir perfekta?

Eller?

Sv: Hur mycket sjunker stövlar?

Jo, det är klart!
Kan ju be affären beställa in den jag ska ha så får jag väl prova!
Förhoppningsvis har jag längre ben än vad jag tror.

Man brukar säga att de sjunker 15-20mm om jag inte har allt för fel.
(blir gärna rättad om jag har fel)

Mina som jag har nu har sjunkt betydligt mer!

Ska du föressten med och avgöra om de är fina då?

Det är ju skillnad på läderstövlar och MHs stövlar, anser jag iaf då jag upplever att skaften på MH stövlarna inte är riktigt bärande.
Vart/när osv?

Vad får dig att tro att jag inte ska ha nya MH stövlar då? Mohahaha.

Dom har ju liksom ingen stadga alls i skaften, så håller med Salinero - är det MH HC stövlar du ska ha så kan du nog lugnt ta dom som egt är lite för långa! :)

Nä, det är inte några MH jag ska ha denna gången, det är läderstövlar med snörning, dock ej MH.
Får åka och prova helt enkelt!

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
32
· Visningar
1 230
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
633
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
731
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Surkål