Hur mycket ska jag betala för att vara medryttare

Sv: Hur mycket ska jag betala för att vara medryttare

själv skulle jag se det som en tjänst om någon liten tjej kom och motionerade min shetlandsponny. Jag skulle absolut inte ta betalt.

ska ni mocka och sopa stallet etc?
 
Sv: Hur mycket ska jag betala för att vara medryttare

Min dotter kan bli halvfodervärd till en shetlandsponny. Den är inte inriden, skolad, men ridbar. Hästen är åtta år. Hon ska vara där och sköta och rida hästen från måndag t o m torsdag. Alltså fyra dagar i veckan.
Då vill dom ha 700 kr i månaden plus att vi ska stå för verkning.
Ponnyn går nu bara som sällskap och den är inte inhyrd utan dom har eget stall med fler hästar.

Det känns lite dyrt, eller tycker ni att det är rimligt?

Alltås jag har en minishettis som är jättesnäll att rida och pyssla med. Om någon skulle ge mig 700:-+stå för verkningar så skulle det kännas som en guldgruva.....
jag har haft henne i 9år och hon kostar inte mycket att ha om jag jämnför med halvblodet! Men då betalar ju inte jag ngn stallhyra (förutom lånet till banken) och vi har hö själv (hon äter iofs bara 2 kg / dag)
 
Sv: Hur mycket ska jag betala för att vara medryttare

Jag tycker inte ni ska betala något alls. Vem betalar för att rida in och utbilda nån annans häst? En utbildare tar väl några tusen för den tjänsten.
 
Sv: Hur mycket ska jag betala för att vara medryttare

Oinriden men ridbar.. nja... Huruvida summan är rätt kan jag inte säga något om eftersom jag inte vet var du bor o hur mkt det kostar att ha häst där. Men spontant skulle jag säga att om din dotter ska rida in hästen så gör ni ju dem en tjänst o ni får en häst att ta hand om.. tjänster o gentjänster.

jag tror inte spontant att jag skulle betala för att rida en hsät som jag måste rida in... o dessutom riskera åka i backen...
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 020
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 603
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan Jag har varit medryttare på en häst i ca ett halvår. Jag har nu börjat upptäcka att ägaren vill ha så mycket betalt som det går för...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
12 742
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp