Hur mycket ska jag bjuda? (Hemmabyggt stallskåp)

pinky

Trådstartare
Jag har fått möjligheten att köpa ett eller två rejäla stall-/tävlingsskåp, hembyggda i durkplåt och med låsbara småfack inuti etc.

Men frågan är vad de kan vara värda? Jag har absolut ingen som helst koll på branchen i fråga, och en snabb googling på nya skåp säger allt från 1800:- till 15000:- (det första ett enkelt plåtskåp, det senare ett som vinchas in i lastbil... ;)), så jag känner mig helt lost.

Jag försökte få säljaren att hinta lite, men han vill att vi lägger ett bud och ser om han tar det. Då vill man ju inte lägga ett riktigt skambud, liksom... :o

Det ena skåpet är fullstort (~2 m högt) och avsett att ställa i sadelkammare, det andra är ett rullbart som passar i transporten.

Mellan tummen och pekfingret, någon?

Sv: Hur mycket ska jag bjuda? (Hemmabyggt stallskåp)

Jag sålde mitt butiksköpta nyligen knappt använt för 1000:- Dock ett rätt simpelt skåp men i alla fall. :laugh:

Hemmabyggt sadelskåp, tja, svårt att svara när man inte sett någon bild på det, men 1500-2000 kr för det rullbara som man kan ha in i transporten?
Det större har jag ingen aning om, försök hitta ett liknande på annons? :)

Jag har ett STORT skåp som ska vinchas in i lastbil om man flyttar på det.... Jag har det som hemmaskåp så sakerna inte ska springa iväg... Mitt kostade 18000+moms:o
Några veckor senare kom min ena stallkompis med ett nästan lika stort- lite färre finesser men ändå helt klart godkänt. Hade dugit till mig... Hennes kille hade byggt det för under 2000:- hmmm

Men- mitt är rostfritt, större hjul för enklare förflyttning, snyggare inredning. Dock inte värt alla de pengarna eg...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka