Hur mycket skiljer det

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare mufflon4
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 931
Sv: Hur mycket skiljer det

mufflon4 skrev:
i svårighet mellan Lätt C1 och Lätt B1?
I LC:1 är det 15 m volter i trav, fri skritt, 20 m volter i galopp.
I LB:1 är det serpentiner i trav, mellantrav, ökad skritt, 15 m volter i galopp, mellangalopp.

I LB så är eftergiften "viktigare"(vet ej om jag kan kalla det så, men ni kanske föstår) än i LC...

för varje svårare klass blir kraven på form och samling lite högre

Jag tycker inte att det är svårare att rida en LB:1 än en LC:1 brukar få högre procent i LB:1 oftast....

Det är ngt mindre volter och flera olika tempon som sagt tidigare.

MIn häst är dock en sådan som måste aktiveras och blir bäst på volterna, í LC:1 är det mera "transportsträckor" i LB:händer det mera hela tiden...

Beror nog på vilken häst man har men jag tycker båda programmen ligger på ungefär samma nivå....

Lycka till om du ska börja tävla!!!

Okej, tack för svaren. Det blir Lätt C till att börja med. Tyckte inte det såg ut att skilja så jättemkt, förutom det ni sagt då ;) Men det är väl ett större steg från Lätt B till Lätt A? Eller är det jag som inbillar mig? :p

Tack så mycket :) .Tävlat har jag gjort nån gång innan, men var ett tag sen och hade tänkt komma igång nu. Så det blir klubbmästerskapen på en lektionshäst hehe. :bump:

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 107
Senast: cili
·
Dressyr Jag har försökt söka själv men jag tycker att jag får upp olika svar hela tiden så jag frågar här istället. Får jag som vuxen tävla...
Svar
7
· Visningar
536
Dressyr Ni som varit ute och tävlat LC-LB eller har haft möjlighet att kika på dessa klasser på tävling, hur ser det ut med nedsittning vs...
Svar
2
· Visningar
176
Senast: Fiorano
·
Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 625
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka