Hur mycket sover din hund?

Mina sover åtta ca åtta timmar på natten och sen sex timmar på dagen också om jag jobbat natt. Annars så skulle jag inte säga att de sover så mycket i övrigt, mer ligger och vilar i väntan på aktivitet. Jag har ju tre stycken så de ligger och vilar ett tag och sen så är det nån som tar ett varv och ska försöka få igång de andra när det varit lugnt en stund. Har man varit ute och kört ett pass med dem så ligger de oftast som döda sillar ett tag.

Skulle nog säga att mina sover 15-16 h eller mer, beroende på vad vi gör. Inne sover eller vilar de nästan alltid. Kan såklart flytta på sig, tugga ben, leka lite med kattungen, kolla på när man lagar mat (då vilar de förvisso oftast också) och sådär.

Jag har helt ärligt ingen koll på hur mycket mina hundar sover. Det jag vet är att de sover en stund, sedan kanske ligger och tittar ut genom fönstret eller myser med mig/morsan/andra hunden, sover lite till, bäddar lite och bara vilar, sover... Bortsett från under natten så sover de inte speciellt länge åt gången.

Liknande trådar

Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
442
Senast: Santoxen
·
Hundhälsa Hunden har fått hotspot och därmed tratt. Självklart är allt elände just nu. Hon tycker hon knappt kan röra på sig och fattar inte hur...
Svar
11
· Visningar
985
Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
831
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Är betnovat (0,5 ml i vardera öra i 10 dagar) och rengöring med otoact (varannan dag i 10 dagar) vanlig behandling för ökad förekomst av...
Svar
4
· Visningar
615
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka