Hur mycket surf behöver man i mobilen?

aemaria

Trådstartare
Mina mobilbryderier fortsätter.
När det gäller abonnemang som jag tänkte teckna hos Halebop så finns ju olika surfkapaciteter att välja på: 0,5 GB, 3 GB samt 10 GB.
Hur mycket behöver man om man tänker sig att surfa lite för husbehov samt använda Spotify flitigt? Behöver man gå upp till 10 eller räcker 3?
Nån som har erfarenhet?

Tack!

//aemaria

Sv: Hur mycket surf behöver man i mobilen?

Dom har inte så att du kan byta när du vill och att det bara blir lägre hastighet när du använt dina GB?
Börja isåfall på lägsta och se hur mkt du behöver för en månad, tar det snabbt slut kanske du behöver uppdatera dig eller kan stå ut att surfa saktare resten av månaden om det blir för dyrt.

Har 5 gb och det använder jg inte. På kontantkortstelefonen har jag 0,5 och det är för lite om man använder spotify och surfar en del så en gyllene medelväg?

Lånar tråden lite om det är ok.

Om man använder spotify eller youtube någon gång per dag. Ser ett halvtimmas avsnitt på webb-TV kanske 1-2 ggr i veckan. I övrigt typ kollar på Buke :p (såklart), Aftonbladet, mailen, chattar via msn kanske totalt 40 min/dag. Hur mycket surf behöver man då? :D Antar det är jättesvårt att svara på, men någon kanske är där i närheten och vet hur mycket som går åt.

Vet att pappa har mobilt internet till sin dator på 2 GB/månad och det funkar rätt ok att kolla på you tube, använda spotify, kolla nyheter osv men så fort man kollar webbTV så säger det bara slurp. Är det samma datamängd som förs över till telefonen eller är det lägre upplösning på något sätt? Tänker att telefonen är ju så yttepyttig så det kanske inte används samma mängd data om man använder appar anpassade just för mobiltelefonsurf.

Ja jag har noll koll så ursäkta konstiga frågor. :)

Jo WebbTV har ju en tendens att dra mer just för att de flesta ser ju på sina datorer eller HTPC och vill ha så bra kvalite som möjligt

Medan Youtube kan man välja kvaliten och på så sett trafiken.

Aftonbladet har en viss rykten om att ta en hel del på grund av all reklam och det men det går ju få bort det med tillägg till exempelvis Firefox
Sedan vad jag förstår så kör webbläsaren Opera ett annat sätt. De kör via sina servrar när man surfrar från dom (Om man vill) och de drar ner storleken eller kvaliten på något sätt så trafiken blir mindre.

Hur det ligger till med frågan av trådskaparen är lite svårt att säga

Zaga har en bra ide att uppgradera uppåt.

Själv har jag 1 GB på mobilen och de enda gånger jag utnytjar det till max är när jag kör den som en hotspot mot min bärbara dator när jag äver under sommaren och vintern hos min mor som inte har bredband.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 013
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 581
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Så har även jag lyckats spräcka skärmen på min mobil. :( Jag har iPhone 7 i dag och vill byta upp mig. Allra helst till iPhone XS om... 2
Svar
25
· Visningar
2 420
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur