hur mycket tid tar det att ha häst egentligen?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare tre4
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 6 409
Sv: hur mycket tid tar det att ha häst egentligen?

Oj! Hur klarar man det på 2h om man ska rida? Jag brukar spendera ca 3,5-5h i stallet/dag. Och 3,5 är jag riktigt snabb. Jag måste iöfs göra iordning höpåsar och krafftfoder, men det tar inte mer än tio minuter. Jag tror inte jag tänker på den tiden som jag tänker annan tid, 5h i stallet går så fort!

Jag gillar att pyssla, kanske det som tar tid. Sätter gärna upp toffsar i manen och dyl, vill att hästen ska vara riktigt ren och fin. Jag håller också med "Naturligtvis", att det beror på hur pass intresserad man är. Mitt intresse för hästen har bara trappats upp sedan jag fick henne och det tar bara längre och längre tid. Kanske för att man prioriterar.

Sv: hur mycket tid tar det att ha häst egentligen?

2 timmar utan ridning vintertid och ca 1 timme om hästarna går på bete. Lägg sedan till själva tiden det tar att rida varje häst.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 170
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 345
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 306
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka