Hur mycket "tid tillgodo" innan intervju?

Känns som större risk det är vägarbeten, blir nån olycka med köer osv än att tåget är sent?
Hahaha. Så olika det kan vara.

Jag som tågpendlat massor är djupt skeptisk till tåg och litar mer på min egen bilkörning. :D

Minns när jag kontaktade SJ och gratulerade till att tåget varit i tid för första gången på en månad. De blev inte det minsta glada - trots att jag var så uppmuntrande och positiv :up: :up: :up: :p
Alla gånger vi stått stilla vid den lilla nedlagda stationen nån km hemifrån Eller den gången tåget inte fick köra in på stationen och vi satt en timme och tittade bort mot stationsområdet.....

Hahaha. Så olika det kan vara.

Jag som tågpendlat massor är djupt skeptisk till tåg och litar mer på min egen bilkörning. :D

Minns när jag kontaktade SJ och gratulerade till att tåget varit i tid för första gången på en månad. De blev inte det minsta glada - trots att jag var så uppmuntrande och positiv :up: :up: :up: :p
Alla gånger vi stått stilla vid den lilla nedlagda stationen nån km hemifrån Eller den gången tåget inte fick köra in på stationen och vi satt en timme och tittade bort mot stationsområdet.....

Jag har ju senaste 5 åren idkat både och i pendlingsväg.

Hade det varit en vintermånad hade jag tagit bilen. I juli hade jag inte ens funderat på bilen.

Nu är det lite plus/minus noll i risk

Jag ska på anställningsintervju. 16 mil bort. Har kikat på lite olika lösningar (ta bilen, åka kvällen innan och bo på hotell eller ta tåget) och hittills leder att ta tåget. Risken för försenat tåg känns mindre än köer, vägarbeten och trafikolyckor. Då behöver jag dessutom inte försöka hitta parkering etc.

Men hur mycket tid skulle ni tycka var säkert att ha tillgodo? Tåget är om det är i tid inne 30 min innan intervjun. Det är en dryg km att gå (genom stan) dit jag ska. Säg det med rödljus och gå lite fel tar 15 min.

Skulle ni tycka det räckte eller att det är för små marginaler? Tåget innan är inne 1.5 h före intervjun.

Jag är en sån där som normalt är en halvtimme tidig och om jag är nojig att komma försent är där en timme innan bara för jag tog till så mycket "för säkerhets skull"-tid... så jag tycker 30 min känns alldeles för risky. Men jag vet ju att jag är skadad...
Absolut det tidiga tåget. Ni kanske inte har lika mycket tågförseningar som här nere i Skåne, men jag skulle annars inte precis vilja säga att risken för tågförseningar är mindre än risken för problem på vägarna. Här är det förseningar/inställda tåg/osv titt som tätt....

Absolut det tidiga tåget. Ni kanske inte har lika mycket tågförseningar som här nere i Skåne, men jag skulle annars inte precis vilja säga att risken för tågförseningar är mindre än risken för problem på vägarna. Här är det förseningar/inställda tåg/osv titt som tätt....
Man får ju kika på sträckan. Drygt 90% av tågen är framme med Max 5 min försening.

Dock vet man ju aldrig när det blir signalfel eller man råkar sitta på tåget som är sent.

Man får ju kika på sträckan. Drygt 90% av tågen är framme med Max 5 min försening.

Dock vet man ju aldrig när det blir signalfel eller man råkar sitta på tåget som är sent.
Nej och jag är också sån som vägrar komma exakt i tid eller bli sen.
Så jag skulle absolut köra det tidiga tåget.
Säger hon som tom åker en tidigare buss för att inte vara på jobbet precis kl 7 när man börjar 7.

Vägarbete är det minst ett med "stor påverkan på trafiken" på sträckan.

Nej det är sällsynt med olyckor - men när det blir en kan man ju ge sig på att det är när man har tid att passa.
Tycker du gjorde rätt som bokade tåget ändå, det är var och varannan dag som det händer saker (från incidenter till olyckor) på E16. Främst mellan Gävle och Sandviken/Kungsgården... :crazy:
Lycka till med intervjun :up:

Jag antar kallt att det är nåt öppet på själva stationen? Alltså nån Pressbyrån eller nåt café där? De brukar ju öppna tidigt och jag kommer ju inte fem på morgonen. (Det kanske finns ngt annat café som öppnar tidigt med, jag kan inte Falun. Men har jmf med Uppsala och Gävle som jag kan och där finns det vid stationen möjlighet att fika även tidigt innan "de andra" öppnar på stan)
Räkna kallt med att det inte är det. Pressbyrå? Vad är det :) Det finns ett fik som inte är öppet tidigt (i alla fall sist jag var där är iof 2 år sedan), som är svindyrt och inte ens fikat är bra.
Men du behöver bara gå över vägen i princip så har du McDonalds. De har öppet. Stan är pytteliten. Du kan inte gå bort dig. Två gator i princip som går parallellt med varandra.

Tack. Kommer vara dödligt nervös. Trodde inte ens jag hade en chans att få komma på intervju. Jag har det de efterfrågar samt det de anser som extra meriterande. Men det är ju "färskt" alltihop och jag vet att det alltid är sjuuukt många sökanden på de där tjänsterna. Så jag fick lite panik nästan bara av att de ringde :O

Grattis och stort lycka till! :bump: Känner igen känslan av panik så väl. Det kommer gå super!

Räkna kallt med att det inte är det. Pressbyrå? Vad är det :) Det finns ett fik som inte är öppet tidigt (i alla fall sist jag var där är iof 2 år sedan), som är svindyrt och inte ens fikat är bra.
Men du behöver bara gå över vägen i princip så har du McDonalds. De har öppet. Stan är pytteliten. Du kan inte gå bort dig. Två gator i princip som går parallellt med varandra.

1. Fiket öppnar kl 5 på vardagarna.
2. Det är inte en Donken mittemot, det är en Max som inte öppnar förrän kl 10.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns... 2
Svar
25
· Visningar
2 941
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Det är lite kaos och katastrof här, för att uttrycka det milt. Jag har ju innan varit synnerligen priveligerad med hundvakt, så vovve... 2
Svar
21
· Visningar
5 169
Senast: Hyacinth
·
Övr. Katt Har nu försökt sälja min ena snart 4 månader gamla kattunge. Hon var bokad från födslen men av någon anledning så ångrade personen sig... 2
Svar
21
· Visningar
6 425
Senast: Sastra
·
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Bästa kloslipen?
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka