Hur mycket tror ni på dåligt rykte

Mirre

Trådstartare
Googlade på ett företag jag har intervju hos i morgon, mest bara för att försäkra mig om att hitta dit. Men det första jag fick upp var otaliga länkar om att det var ett blufföretag, att de inte betalade ut löner som de ska osv. Jag åker såklart dit ändå och bildar mig en egen uppfattning, jag är dock ganska säker på att jag varit där på intervju förut, kände igen namnet och adressen.
Men bör man bry sig om det här överhuvudtaget? Eller är det bara att strunta i och vänta och se hur det är? Allt på google är ju inte sanning liksom :p
Bör/kan man ifrågasätta det man läst om dem? Eller kan man på något sätt "kolla av läget" sas, lite diskret utan att ifrågasätta?

Vad är det för tjänst du söker?

Ett samtal till KFM är ju inte fel, finns där en massa skulder hade jag nog funderat lite över läget. Ett samtal till facket inom berört område kan också ge upplysning om det finns någon lönetvist.

Vad är det för tjänst du söker?

Ett samtal till KFM är ju inte fel, finns där en massa skulder hade jag nog funderat lite över läget. Ett samtal till facket inom berört område kan också ge upplysning om det finns någon lönetvist.
Telemarketingföretag

Då hade jag absolut varit på min vakt.
Hemma igen nu, det gav ett väldigt oseriöst intryck och det var samma ställe som jag varit på tidigare. Även då backade jag för att det verkade så oseriöst.
När jag kom dit kom jag först inte in i huset öhvt, försökte ringa dem två gånger utan resultat, porttelen funkade inte heller så stod där och kände mig dum till slut. Sedan kom drt två som skulle in i samma byggnad och de fick upp dörren. Tydligen var det portkod. De sade de inget om när de bokade intervjun :p
Väl inne var personen som höll i intervjun försenad, de kom folk och bara röck upp dörren till rummet och avbröt mitt i intervjun för att prata om vilket fika de skulle ha :confused:
Arbetsgivaren hade ett otroligt irriterande sätt att prata, allt han frågade uttryckte han som vi. "Hur gamla är vi?", "Varför söker vi det här jobbet" Önskar att jag svarat att "jag är 29 men hur gammal du är vet jag inte" :D

Usch vad tråkigt! Jag hade en liknande upplevelse i somras och rapporterade då saken till en rad rekryteringssidor som annonserade jobb med just det företaget. Det kan ju i ditt fall vara lämpligt att informera den organisation du fick nys om jobbet genom, kanske? Så vet de, kan vara på sin vakt och kanske till och med avsluta samarbetet med aktuellt företag.

Usch vad tråkigt! Jag hade en liknande upplevelse i somras och rapporterade då saken till en rad rekryteringssidor som annonserade jobb med just det företaget. Det kan ju i ditt fall vara lämpligt att informera den organisation du fick nys om jobbet genom, kanske? Så vet de, kan vara på sin vakt och kanske till och med avsluta samarbetet med aktuellt företag.
Låter absolut som att det vore värt att göra.
Såg annonsen på arbetsförmedlingen

Det är alltid bra att kontakta facket för att höra om företaget man söker jobb på har kollektivavtal.

Läste lite mer om det nu, det som står på nätet om företaget, i annonser osv, är exakt det människan sade igår när han skulle berätta om vad de gjorde. Ordagrant. Tyckte väl att det lät inövat när han pratade.
Vet inte om man får skriva ut vilket företag det är?

Senast ändrad:
Läste lite mer om det nu, det som står på nätet om företaget, i annonser osv, är exakt det människan sade igår när han skulle berätta om vad de gjorde. Ordagrant. Tyckte väl att det lät inövat när han pratade.
Vet inte om man får skriva ut vilket företag det är?
Nja, rapportera det till Arbetsförmedlingen och försök lägga det bakom dig sedan tycker jag. Jättetråkigt att det blev som det blev, men jag hoppas att du hittar kraft och motivation att ta nya friska. snart. Jag håller tummarna för dig!

Nja, rapportera det till Arbetsförmedlingen och försök lägga det bakom dig sedan tycker jag. Jättetråkigt att det blev som det blev, men jag hoppas att du hittar kraft och motivation att ta nya friska. snart. Jag håller tummarna för dig!
Tack :)
Det blir en bra historia för bisarra anställningsintervjuer

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka