Hur mycket vätska i mush?

MiniLi

Trådstartare
Hur mycket vätska får katten i sig när man fodrar med färskfoder (Mush)?

Jag har googlat och läste att det ska vara ungefär lika mycket vätska som i våtfoder, men sedan vi övergick till att enbart ge Mush har Ping börjat kissa 1 gång per dygn istället för 2 gånger per dygn som hon gjort innan. Lilla kissen har haft mycket urinvägsproblem så jag är väldigt mån om att hon ska få i sig tillräckligt med vätska..

Jag häller ändå alltid på extra vatten på färskfodret så det blir som någon slags köttsoppa/gryta.
Inga förändringar i övrigt. Samma vattenskålar och fontän.

Förut åt hon våtfoder. Mest ”i sås”.
Har torrfoder fritt om hon vill.
 
Jag vet att det inte är någon tillsatt vätska i Mush, men undrar mer hur mkt det innehåller liksom naturligt.
 
MUSH innehåller ca 70% vätska så inte lika mycket som blötmat. Det är även energirikare än den mesta blötmaten vilket innebär att de inte behöver äta lika mycket och således minskar även vätskeintaget.
 
MUSH innehåller ca 70% vätska så inte lika mycket som blötmat. Det är även energirikare än den mesta blötmaten vilket innebär att de inte behöver äta lika mycket och således minskar även vätskeintaget.
Tack!
Hmm, jag pytsar ju i extra vätska men det räcker säkert inte.
 
Tack!
Hmm, jag pytsar ju i extra vätska men det räcker säkert inte.

Jag ger inte mush men det är säkert naturligast och bäst. Istället för att bekymra dig över att det innehåller mindre vatten än vanlig burkmat så försök att fresta henne att dricka lite mer. Mina katter dricker ur en 10-liters hink. Vattnet håller sig freshare i den än i små skålar. Dom ställer sig på bakbenen 😺.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 034
Senast: Lillebjörn
·
Katthälsa Min kisse har ätit eukanuba torrfoder samt mush blötmat större delen av sitt ganska korta liv. Jag fasade in canagan torrfoder pga...
Svar
6
· Visningar
1 830
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp