Hur mycket växte era 2,5åringar?

Bacardi

Trådstartare
Hur mycket växte era unghästar, halvblod, från de var ca 2,5år tills de var färdigväxta?
Framförallt valacker av intresse :)
 
Jag har bara tre ston i huvudet tyvärr.
En var 168 som 2.5, 174 som fullvuxen.
En 158 som typ tvååring, 165 som vuxen.
Den tredje 161 som 2.5 och 168 som vuxen.
 
Hur mycket växte era unghästar, halvblod, från de var ca 2,5år tills de var färdigväxta?
Framförallt valacker av intresse :)

Står som "halvblodskorsning" i försäkringspappren men:
Har inte för just 2.5 åring, men följande; 155 cm som 2 åring. 160 cm som 3 åring. 162 cm som 4 åring/färdigväxt. Så han var väl kanske 157-158 cm som 2.5 åring. :)
 
Mitt sto var drygt 170cm hösten som 2-åring. 173 cm på treårstest och landade på ca 178 cm.
 
Jag har mätt regelbundet och skrivit upp sen min var två veckor gammal. Han är tre nu.
Har inte mätt honom sen maj, upplever att han blivit större sen dess men det kan vara för att han breddat sig i kroppen över sommaren.

B60221E7-9D6A-430F-BDCF-F4EEE636B550.jpeg
 
Jag har bara behållit mina stoföl så länge. De båda växte tills de var fem år, på höjden ca 5 cm till, men de breddade sig också väldigt. Min yngsta som alltid varit hastrång breddade sig mycket i bäckenet hösten hon var fem och blev märkbart mindre hastrång.
 
I och för sig ponny som mormor men 159 hösten som 2 åring och 160 nu som vuxen.

Han kastrerades när han var 10 månader och växte som tusan då så vet inte om den tidiga kastreringen har något att göra med att han var klar så tidigt.
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 110
Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 889
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 304
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp