Hur öka antalet blanka röster ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

swich

Trådstartare
2018 var där 53 084 blanka ej giltiga röster. Av dessa var det 3 342 som var ogiltiga. (detta enligt Wikipedia)

Det var 49 742 som visade ett missnöje.
Vad skulle hända om antalet ökade markant?
Skulle vi kunna, utan mänsklig eller naturlig katastrof finna ett globalt hållbart samhällssystem?

Rösta Blankt
 
Visar ju på ett missnöje. Ett missnöje som önskar en förändring. En önskan - vision om en annan väg än den vi kavlar upp ärmar till nu. Vi har gott fel.
 
2018 var där 53 084 blanka ej giltiga röster. Av dessa var det 3 342 som var ogiltiga. (detta enligt Wikipedia)

Det var 49 742 som visade ett missnöje.
Vad skulle hända om antalet ökade markant?
Skulle vi kunna, utan mänsklig eller naturlig katastrof finna ett globalt hållbart samhällssystem?

Rösta Blankt
Vad är din agenda?
Du registrerade dig på forumet - ett hästforum - igår, och har hittills åstadkommit en handfull inlägg som alla handlar om att få fler att rösta blankt. Det luktar litet tveksamt imho.
 
2018 var där 53 084 blanka ej giltiga röster. Av dessa var det 3 342 som var ogiltiga. (detta enligt Wikipedia)

Det var 49 742 som visade ett missnöje.
Vad skulle hända om antalet ökade markant?
Skulle vi kunna, utan mänsklig eller naturlig katastrof finna ett globalt hållbart samhällssystem?

Rösta Blankt

Blanka röster påverkar inte valresultatet. Även om det är ett sätt att visa missnöje.

Då är det bättre att motrösta om man har svårt att hitta rätt men ändå tycker att det finns en skala av hur dåliga partierna är.
 
Visar ju på ett missnöje. Ett missnöje som önskar en förändring. En önskan - vision om en annan väg än den vi kavlar upp ärmar till nu. Vi har gott fel.
Så om inte demokratiskt röstande är rätt väg, vad vill du då ha?
Om det inte finns ett parti som passar så starta ett nytt, om du tror att folk delar din åsikt. Men om den enda sammanhållande faktorn är ”inte” så verkar det rätt okonstruktivt.)
 
2018 var där 53 084 blanka ej giltiga röster. Av dessa var det 3 342 som var ogiltiga. (detta enligt Wikipedia)

Det var 49 742 som visade ett missnöje.
Vad skulle hända om antalet ökade markant?
Skulle vi kunna, utan mänsklig eller naturlig katastrof finna ett globalt hållbart samhällssystem?

Rösta Blankt
Och varför tror du att just ett globalt hållbart samhällssystem skulle bli resultatet? Varför skulle det vara troligare än till exempel diktatur?
 
Vad är din agenda?
Du registrerade dig på forumet - ett hästforum - igår, och har hittills åstadkommit en handfull inlägg som alla handlar om att få fler att rösta blankt. Det luktar litet tveksamt imho.
Jo häst har jag inte. två katter, avstyckad bondgård. Få att betrakta en tanke med. Blev visad hit
Vad är din agenda?
Du registrerade dig på forumet - ett hästforum - igår, och har hittills åstadkommit en handfull inlägg som alla handlar om att få fler att rösta blankt. Det luktar litet tveksamt imho.
Jo häst finns här inte. Avstyckad bondgård med verksamhet i trä. Saknar att ha dialog om o kring politik.
Just nu är det ju val så vad rösta, blir ju aktuellt.
Bor o lever på landet önskar fred o ro. Men att finna fler att kämpa o föra en kamp med.
Är inne på Alternativet.nu men där är politiksnack tabu.
 
Så om inte demokratiskt röstande är rätt väg, vad vill du då ha?
Om det inte finns ett parti som passar så starta ett nytt, om du tror att folk delar din åsikt. Men om den enda sammanhållande faktorn är ”inte” så verkar det rätt okonstruktivt.)
Tycker du att Nato diskussionen varit i demokratisk anda?
Upplever att det är partierna som avgjort utan de röstberättigandes åsikt.

Så är det med mycket nu. Milön. Ändrar vi något genom att ändra energislag o köra åt samma håll?
Vapen. Vem har nämnt något om att hur kan vi skapafred?
 
Jo häst har jag inte. två katter, avstyckad bondgård. Få att betrakta en tanke med. Blev visad hit

Jo häst finns här inte. Avstyckad bondgård med verksamhet i trä. Saknar att ha dialog om o kring politik.
Just nu är det ju val så vad rösta, blir ju aktuellt.
Bor o lever på landet önskar fred o ro. Men att finna fler att kämpa o föra en kamp med.
Är inne på Alternativet.nu men där är politiksnack tabu.
Det du propagerar strider mot alla mina instinkter om demokrati.

All makt utgår från folket. Gillar man inte politikerna så är det fritt att nominera andra.
Att propagera för anarki leder inte framåt.

Föreslår att du flyttar till ett land med annat styrelseskick.
 
Det du propagerar strider mot alla mina instinkter om demokrati.

All makt utgår från folket. Gillar man inte politikerna så är det fritt att nominera andra.
Att propagera för anarki leder inte framåt.

Föreslår att du flyttar till ett land med annat styrelseskick.
Ja tänk. Så flott. Du kan välja land att flyttatill. Klotet uppdelat efter länders önskade styrningssätt o försörjning. Hade valt ett land där det fanns gränser typp, hållbarhet av varor, vilka ämnen som får användas. Ett land där frågan vad kunskap är och hur den används genomsyras. Det är ett land jag velat välja.
Det är ju inte styrelseskicket jag upplever det är riktningen av styret.
Ser bara att det går utför utan visioner om hur ett mål skulle kunna se ut.
 
Det du propagerar strider mot alla mina instinkter om demokrati.

All makt utgår från folket. Gillar man inte politikerna så är det fritt att nominera andra.
Att propagera för anarki leder inte framåt.

Föreslår att du flyttar till ett land med annat styrelseskick.
All makt utgår från folket, i teorin. I verkligheten röstar folk utifrån den bild som media ger dom. Där har du den verkliga makten.
 
Jo häst har jag inte. två katter, avstyckad bondgård. Få att betrakta en tanke med. Blev visad hit

Jo häst finns här inte. Avstyckad bondgård med verksamhet i trä. Saknar att ha dialog om o kring politik.
Just nu är det ju val så vad rösta, blir ju aktuellt.
Bor o lever på landet önskar fred o ro. Men att finna fler att kämpa o föra en kamp med.
Är inne på Alternativet.nu men där är politiksnack tabu.
Jag föreslår i min tur att du tar diskussionen till flashback.org istället, här hittar du nog inte som förespråkar blankröster.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp