Hur ofta kissar era blöjfria småbarn?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Warmia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 8 387
W

Warmia

Har en dotter stax över 3år blöjfri på dagar och blöja på natten. Hon kissar max 2ggr / dag på toaletten, är inte det lite? Blöjan är alltid blöt så någon gång på natten kissar hon också men just 1-2ggr på en hel dag tycker jag är väldigt lite, dock dricker hon inga mängder heller så det kanske inte blir så mycket kiss då....

Sv: Hur ofta kissar era blöjfria småbarn?

nu kanske det blir lite annorlunda då min son står upp och kissar (försökt få honom att acceptera att sitta ner, men han vill vara som de stora pojkarna och pappa), men han kissar nog en 5-6 gånger på en dag minst.

Dottern 3 år (helt blöjfri) kissar 4-6 ggr/dag. Minimum är morgon, fm (innan man går ut), em (efter lunch) och kväll (innan läggdax) oftast blir det några gånger till/dag. Tycker inte hon dricker så mycket heller.

D, två år och 5 månader blev blöjfri på dagen alldeles nyss, han kissar ca 5-6 gånger per dag. Skulle man be honom att extrakissa inför tex utgång kan han klämma några extra droppar, men det ger inte så mycket...

Jag tycker det är lite. Dricker hon nog mkt?

Hur reagerar hon om du ber henne sätta sig vid uppstigning, innan ni går ut, kring lunchtid etc. och så får ni se om det kommer något.

Ja det låter lite tycker jag. Mina barn kissar betydligt mer.
Kroppen behöver ju en del vätska för att må bra.

Jag tillhör en av dom som "aldrig" kissar. Jag har alltid kissat 1-3 ggr per dygn, förutom när jag var gravid :p Mamma sökte för det när jag var liten och fick då svaret att det finns dom som helt enkelt inte behöver kissa mer än så.

Se bara till att hon dricker tillräckligt så kissar hon säkert ut det som behövs ;)

Liknande trådar

Småbarn Min fyraåring har en längre tid upplevts lite trött. Vi har frågat om det hos vårdcentralen när han varit där i andra ärenden men det... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 798
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort dilemma kring mina två katter. Jag har en hona på snart 10 år, som jag haft sedan hon var kattunge och en hane på...
Svar
18
· Visningar
938
Senast: Bison
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 328
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈