Hur ofta skor ni?

Sv: Hur ofta skor ni?

Min häst skos var 6-8 vecka beroende lite på årstid osv. Hon brukar skos tätare på sommaren då tillväxten ökar lite på hennes hovar men iår när hon gått med föl så har det räckt med var 8 vecka har inte alls sammatillväxt i år.

Sommartid: Var 9:e vecka
Vintertid 11-12:e vecka

Är de gamla skorna utslitna måste man ju ha nya. Ofta är det svårt att hålla ett par skor två hela skoperioder även om de inte är helt utslitna när man skor om.

Lite prisskillnad blir det, om man kan lägga på de gamla skorna. Dock inte tillräckligt mycket för att motivera snålandet i vårt fall.

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: BoYo
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
428
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka