Hur ofta tränar ni ?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare MissWonder
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 226
Sv: Hur ofta tränar ni ?

MissWonder;8939421 Men hur ofta kan man rida i en paddock ? Jag menar skrev:
Min egen häst tappar motivationen totalt om man rider mycket på bana. (har svarat tidigare i tråden) Man får helt enkelt lyssna på honom och ta det för vad det är. Det har tagit flera år att få honom tycka att ren dressyrträning är kul igen men vi tränar inte på bana speciellt ofta för det. Av rädsla att han tröttnar ännu en gång.

Medryttarhästen däremot skulle kunna ridas på banan varje dag året runt! Hon älskar det och tröttnar aldrig. Nu gör vi ju inte det, men hästen skulle inte ha nåt emot det..

Sv: Hur ofta tränar ni ?

Det är jätteolika. Tränar 1 gång i veckan för tränare, rider kanske dressyr i ridhuset 2-3 gånger själv, så alltså 3-4 gånger sammanlagt.
Ibland mer eller ibland mindre, rider mkt mer ut på sommaren och mer i ridhuset på vintern osv.

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
1 995
Senast: cili
·
Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 501
Senast: skiesabove
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 489
Senast: Mirtai
·
Dressyr Forskargruppen som skrev brevet till FEI med ”concerns” om dressyren har nu gjort en YT presentation med bilder, hänvisningar till...
Svar
15
· Visningar
1 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Yngre kille
  • Roliga saker som barn säger
  • Dagens naturupplevelse

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?