Ja, det är ganska nytt. Det är samma som säljer o köper begagnade hästgrejer. Håller till i ett av rummen vid teorisalen o de. :)

okej då ska jag höra med henne.,
 
Hehe inte alltför ofta.... :o
Tränset brukar jag dra av med lädertvål efter (nästan) varje användning, det håller sig fint bara av det.
Tar isär o smörjer med tvål ca en gång varannan vecka, smörjer med fett någon gång ibland oxå.
Sadeln smörjer jag med tvål när den är smutsig, stigläder o sadelgjord m fett nån gång ibland annars ska man inte smörja så mkt med fett säger min sadelmakare. Det förstör bara lädret, o speciellt sadeln.

Stalltäckena tvättar jag inte så ofta. Min häst har utetäcke i boxen på natten oxå oftast, så då blir ju inte stalltäckena så skitiga! Men det händer ju att man får tvätta svettäcket ibland (sånt vitt combitäcke från hansbo) o fleecetäckena tvättar jag väl nån gång ibland oxå.
 
Jag har hört att man kan lägga läder remmar och träns och dyl. i ljummet vatten om det är jätteskitigt, så att skiten löses upp är det nått man kan använda sig av i rengöringen??
 

Liknande trådar

Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 040
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej alla! Jag har fått en mattespad av grannen, som jag tänkte tvätta innan användning. Men det är helt omöjligt att få upp dragkedjan...
Svar
4
· Visningar
598
Senast: Valle
·
  • Låst
Hemmet Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 831
Senast: Hedinn
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 373
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp