Hur petig får man vara?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 822
T

Tican

Köper eventuellt en begagnad ebonyfärgad sadel snart, hur petiga skulle ni vara när det gäller färg då? Är det värt det att köpa träns, tyglar och stigläder i samma färg från Stübben, för sammanlagt 2500, andra grejer i vanligt brunt, eller? Hur vanligt är det med bruna gummityglar, eftersom gummi är det jag helst rider med? Är det liksom värt det?

*hm..* jaa jag är petmänniska & betalar gärna extra, och det kan bli rejält extra för att få allt som jag vill ha det. :crazy: Men sen håller ju allt ett bra tag och man ser snygg och proper ut i sina välmatchande saker.

naturligvis är det inte Det viktigaste, huvudsaken är att det är bra saker av bra kvalite som passar hästen, men nog ser det så mycket prydligare ut om det matchar. :)

Jag betalar extra för det, men jag är en utseende fixerad liten tönt som tycker att det är värt det. Helt enkelt enbart upp till dig själv :)

Jag skulle nog inte ha lagt ner så mycket extra pengar om du redan har fungerande grejer. Men visst är det snyggare. Har du gott om pengar så köp, men det är ingen nödvändighet.

Jag kan tycka det ser lika fult ut att ha t.ex. olika bruna nyanser. Och det är ju inte alltid det lättaste att hitta exakt samma färg.

Tänk på att det är funktionen som är det viktigaste men det ska ju kännas bra för dig också. :)

Det beror väl lite på... Till min första häst hade jag mörkbrun sadel och träns. Till min fialotta som jag har nu blev det en svart sadel när vi var och provade... Givetvis har hon fått ett svart träns (två till och med :D) MEN jag vägrar att köpa nya tyglar. Mina mörkbruna lädertyglar är helt underbart mjuka :love: efter år av användning. Jag har varit och klämt och känt på en massa andra tyglar, men dom är ju så fruktansvärt stela och osmidiga!!! Så jag tänker ha mina tyglar kvar tills dom går sönder eller jag hittar ett par andra som är bra! :bump:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 952
Utrustning Behöver snart köpa nya stigläder till min sadel. Vet bara inte helt vad jag ska kalla färgen och därmed söka efter. Älskar färgen men...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: caballus
·
Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
2 042
Senast: Wilfa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka