Hur privat är det med sexleksaker för dig? (utbruten från Dejtingtråden 31)

Naturligtvis är man inte pryd eller udda för att man inte känner behov av eller äger någon sexleksak. :) Jag skulle tro tvärtom nästan, att det fortfarande är en majoritet av hem som inte har dem.
Jag vet inte, jag har inte så bra koll på det här med sexleksaker. Min syster är den enda som har de framme, i min bekantskapskrets. Eller hade. Det var ok även när mina barn var små, hon flinade lite och förklarade och barnen sa "jaha" och fortsatte sitt, på typiskt barns vis, men när hennes nu 5 åriga dotter för några år sedan började fråga om dem så försvann de från fönsterkarmen. Konstigt! :angel:
 
Nu var inte frågan till mig men, jag hade nog inte vänt i dörren hos en vän kanske, men hade det legat sexleksaker framme när jag kom hem för första gången till en dejt hade jag absolut funderat på att vända direkt i dörren :p
Kom just ihåg en bekant som kom hem till oss och stirrade länge på min diskbänk tills hon tog mod till sig och frågade vad det var som låg på diskbänken. 😇 Min kavel svarade jag förvånat tills jag insåg att den här stora likheter med en rak dildo. 😂 Det skulle ha varit intressant att följa hennes tankegång 😂
 
Känner generellt att det beror helt på. Leksaker i sovrum och badrum, ptja, so what, det är ett hem med en människa boende där 🤷‍♀️ På andra ställen hade jag nog hajat till mer men fortfarande, det beror på. Snackar vi ett berg av dildos eller snackar vi mer diskreta grejer liksom? Det där ridspöet hos hästmänniskan kan mycket väl vara en sexleksak det också tänker jag.
 
Nu
Jag vet inte, jag har inte så bra koll på det här med sexleksaker. Min syster är den enda som har de framme, i min bekantskapskrets. Eller hade. Det var ok även när mina barn var små, hon flinade lite och förklarade och barnen sa "jaha" och fortsatte sitt, på typiskt barns vis, men när hennes nu 5 åriga dotter för några år sedan började fråga om dem så försvann de från fönsterkarmen. Konstigt! :angel:
Jag surrar visserligen inte heller sexleksaker med kreti och pleti sådär, men de gånger ämnet kommer upp upplever jag det inte som särskilt vanligt att ha (eller i alla fall tala om att man har) sådant hemma. Det är ju himla skönt om den spärren släpper i så fall!
När jag och partnern hade en samling tronade de inte på en hylla eller så, men om de vanligtvis fanns på en viss plats sprang vi inte och plockade bort dem inför eventuellt besök heller. Vi tänkte nog inte särskilt mycket på det, helt ärligt. :)
Femåringen hennes kanske tog för vana att vilja visa upp dem. :D
 
Alltså, nu är ni en del som hyllat Satisfyer så jag var tvungen att googla men det verkar u finnas en hel uppsjö? Olika dessutom? Vilken är det som är så fantastisk?
 
Ska tillägga att jag inte har dom framme för att skylta med. Utan för att dom glöms bort :D och det är trevligt att ha dom nära till hands.
Många är ju ganska diskreta numera också, som t.ex satisfyern.
 
Alltså, nu är ni en del som hyllat Satisfyer så jag var tvungen att googla men det verkar u finnas en hel uppsjö? Olika dessutom? Vilken är det som är så fantastisk?
Vi är lika många som tycker att den är rätt trisst med. Har en som skräpar i garderoben, aldrig lyckats med någonsin, trots många försök. Jag har inte speciellt svårt med en vanlig vibrator.
 
Håller med helt!
Jag är kanske pryd, men jag hade vänt i dörren om jag såg sexleksaker ligga framme hos någon. Hade blivit illa till mods.

Och jag är så pryd så jag skämdes lite nästan när jag köpte gurka i helgen. Hittade en ganska kort, men GROV som tusan. Vart imponerad av dess utseende (för att vara en gurka) så jag tänkte ta den först bara för att.

Slutade med att jag la tillbaka den och tog en lång smal och vanlig gurka helt enkelt. 🤷🏻‍♀️😂 Så ja, hade jag kommit in till någon som hade sexleksaker framme så hade jag nog rodnat. Jag hade inte vänt i dörren, men rodnat hade jag definitivt. 😂

(Fortfarande SJUKT imponerad över den där gurkan alltså! :up::o)
 
Senast ändrad:
Och jag är så pryd så jag skämdes lite nästan när jag köpte gurka i helgen. Hittade en ganska kort, men GROV som tusan. Vart imponerad av dess utseende (för att vara en gurka) så jag tänkte ta den först bara för att.

Slutade med att jag la tillbaka den och tog en lång smal och vanlig gurka helt enkelt. 🤷🏻‍♀️😂 Så ja, hade jag kommit in till någon som hade sexleksaker framme så hade jag nog rodnat. Jag hade inte vänt i dörren, men rodnat hade jag definitivt. 😂
Men alltså! :heart
 
Alltså, nu är ni en del som hyllat Satisfyer så jag var tvungen att googla men det verkar u finnas en hel uppsjö? Olika dessutom? Vilken är det som är så fantastisk?
3CFFF61F-3942-4A7B-940D-C43DACDEA49A.jpeg


Det är denna, den heter något med Satisfyer 2 next generation.
Jag var också lite skeptisk i början men för 243 kr tyckte jag att det var värt att chansa. Såg nu att de gjort en hel uppsjö med produkter under namnet/märket Satisfyer. Det fanns inte för några år sedan när jag köpte min 😄
 
Definitivt en privatgrej för mig, på samma nivå som om jag hade råkat på bekantingens använda trosor/kallingar på en oväntad plats. Jag hade reagerat med ett inre "uffff!!!" men hållit masken utåt. Visst, jag kan diskutera sexleksaker med kompisar men jag behöver inte titta på deras och jag har mina i en diskret låda under sängen. Speciellt eftersom jag jobbar hemifrån, med hemmakontoret i sovrummet, så hade det kunnat bli episkt genant Teamsmöte om jag hade glömt något liggande framme...
 
Jag håller _verkligen_ med om att vi måste bli av med skammen kring kvinnlig njutning!

Fast med det sagt vill jag inte se sexleksaker liggande framme. Inte för att det är äckligt, men för att det är privat, tycker jag.

Edit: Jag tycker nästan att alla tjejer borde få en gratis Satisfyer när de blir tonåringar :D

Eller hur :D

Har en jag med, rekommenderar.
 
Det var bara en reflektion kring vad som är tabu och något man kan fundera över varför.
Fast jag som själv inte skulle ha den reaktionen alls blir såklart nyfiken på varför det skulle väcka den reaktionen hos någon annan. Jag får ju ingen klarhet i hur jag ska fundera om du som väcker frågan inte kan diskutera den.
Är det mer tabu för män att ha sexleksaker generellt menar du? Spelar det någon roll Vilka sexleksaker?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp