Bukefalos 28 år!

Hur privat är det med sexleksaker för dig? (utbruten från Dejtingtråden 31)

För mig är det stor skillnad på vems sexleksaken är. Är det någon av mina bästa vänner så är det liksom lugnt, men jag hade inte gillat det om det var hos mina föräldrar tex. Det är en annan känsla där jag inte vill ha.

Jag är dock väldigt öppen och kan prata om allting med egentligen alla, men jag behöver inte se allas sexleksaker framme.
 
Jag orkar faktiskt inte bry mig. Jag har folk hemma nästan jämt, och här finns både smutsiga underkläder, träningskulor till fiffi och eventuellt någon vibrator framme. Det är diskreta saker för det mesta, både jag och partner har små barn så vi vill inte att de ska råka leka med någon stor dildo, piskor eller strap-on t ex (det roliga är noga nerpackat i särskilda lådor).

Ni som tycker att det är obehagligt med sexleksaker, hade ni tyckt att det var jobbigt att hitta glidmedel också? Glidmedel kan ju användas till många saker, sex är bara ett användningsområde.
 
För mig är det stor skillnad på vems sexleksaken är. Är det någon av mina bästa vänner så är det liksom lugnt, men jag hade inte gillat det om det var hos mina föräldrar tex. Det är en annan känsla där jag inte vill ha.

Jag är dock väldigt öppen och kan prata om allting med egentligen alla, men jag behöver inte se allas sexleksaker framme.
Hade det verkligen känts konstigt om du hade hittat en diskret wand eller liknande?
 
Skulle jag komma hem till någon skulle jag uppskatta om "intima" saker inte låg framme. Leksaker, menskopp, använda underkläder och liknade slipper jag gärna se. Rena underkläder skulle jag inte reagera på. Torkar ofta mina på en tvättställning som jag i princip ställer utanför ytterdörren. Får jag oväntat besök så bjuder jag på mina rena underkläder 🤷
 
Sen verkar det också vara svårt med gränsen för var "ligga framme" betyder. Mina smutsiga underkläder ligger i tvättkorgen som saknar lock. Ligger de framme då? Om sexleksaker hade legat på tork i badrummet, är det att ligga framme? I så fall kan man ju inte få oväntat besök.
 
Sen verkar det också vara svårt med gränsen för var "ligga framme" betyder. Mina smutsiga underkläder ligger i tvättkorgen som saknar lock. Ligger de framme då? Om sexleksaker hade legat på tork i badrummet, är det att ligga framme? I så fall kan man ju inte få oväntat besök.
Ligga framme? I tvättkorgen, nej. Det skulle krävas att man väljer att titta ner i tvättkorgen. Det känns som ett lite märkligt beteende. På tork, ja. Det går inte att missa. Man kan torka av prylar och lägga undan de direkt.
 
Ligga framme? I tvättkorgen, nej. Det skulle krävas att man väljer att titta ner i tvättkorgen. Det känns som ett lite märkligt beteende. På tork, ja. Det går inte att missa. Man kan torka av prylar och lägga undan de direkt.
Beror ju på om det är ett berg eller inte ;). Jag har ofta berg och då går det verkligen inte att missa. Och tork kan vara i badrumshyllan, behöver ju inte vara i vasken precis.
 
Beror ju på om det är ett berg eller inte ;). Jag har ofta berg och då går det verkligen inte att missa. Och tork kan vara i badrumshyllan, behöver ju inte vara i vasken precis.
Jag tänker väldigt generellt. "På tork" känns som att det ofta är en plats som man lätt ser. Men jag skulle uppskatta om platsen var i en stängd badrumshylla.
 
Trodde inte det fanns människor som har sexleksaker framme. Jag är nog pryd antar jag. Lägger själv undan sådant när det inte används hemma, lika självklart som att städa toan från bajsränder när jag skitit. Och jag vill helst inte vara del i folks olika böjelser heller... Uppskattar verkligen om folk kan låta mig ta beslutet om jag vill veta något om deras sexliv eller inte.
 
Jag vill helst inte se andras sexleksaker men skulle någon ha glömt en dildo på tork i badrummet är det ingen stor grej. Däremot om det ligger sexleksaker i soffan, på soffbordet eller annan plats där jag ska vara så hade jag blivit illa till mods. Mest pga den hygieniska aspekten faktiskt. Att jag direkt skulle tänka att personen använt den nyligt men inte rengjort eller lagt den på "sin plats". Vet inte hur rimlig denna tanke är men...ja.
 
Hos mina föräldrar, ja! Jag vill inget veta om deras sexliv.
Jag tror att vi har olika definitioner på vad sex är kanske. Jag tycker att onani är gränsfall. Kan ju vara i rent avslappnande syfte. Precis som att knipkulor kan vara för att förebygga inkontinens. Men ja båda har ju fler användningsområden.
 
Jag tror att vi har olika definitioner på vad sex är kanske. Jag tycker att onani är gränsfall. Kan ju vara i rent avslappnande syfte. Precis som att knipkulor kan vara för att förebygga inkontinens. Men ja båda har ju fler användningsområden.

Jag lägger nog in många saker i den privata sfären. Sex, inkontinens, smutsiga underkläder, mediciner mm är saker som jag utan vidare problem pratar om men inte vill konkret se eller visa om jag inte samtyckt till det. (Mediciner gäller mest mina egna, men det är helt klart ett område som känns väldigt privat.)

Jag vill helt enkelt välja själv hur privat jag är med en människa.
 
Jag lägger nog in många saker i den privata sfären. Sex, inkontinens, smutsiga underkläder, mediciner mm är saker som jag utan vidare problem pratar om men inte vill konkret se eller visa om jag inte samtyckt till det. (Mediciner gäller mest mina egna, men det är helt klart ett område som känns väldigt privat.)

Jag vill helt enkelt välja själv hur privat jag är med en människa.
This! Det är ju en vänlighet att plocka undan sådant som av andra kan upplevas som intimt/personligt. Att inte anta vad andra är bekväma med eller vill veta är ju bara rent hyfs i min värld. Även i tal gör en ju så, känner av och kanske till och med varnar innan en tar upp känsliga ämnen.
 
Jag tycker att man får räkna med en liten titt in i någons privata sfär när man går in i en annan människas hem. Det är ju så de lever.
Ligger det använda tamponger och uppenbart smutsiga underkläder och dräller i huset skulle jag kanske börja fundera på hur personen mår, men annars är det väl bara att se åt ett annat håll och gilla läget? Som sagt planerar ju inte alla inför alla besök.
 
Jag lägger nog in många saker i den privata sfären. Sex, inkontinens, smutsiga underkläder, mediciner mm är saker som jag utan vidare problem pratar om men inte vill konkret se eller visa om jag inte samtyckt till det. (Mediciner gäller mest mina egna, men det är helt klart ett område som känns väldigt privat.)

Jag vill helt enkelt välja själv hur privat jag är med en människa.
Är vi privata med varandra om det ligger förpackningar med med mensskydd hemma? Eller är det skillnad på om det står "libresse" eller "tena" på förpackningen?

(inkontinens i någon mån är extremt vanligt btw, fattar inte hur det kan vara så skambelagt när det är en rätt naturlig del av åldrandet)
 
Är vi privata med varandra om det ligger förpackningar med med mensskydd hemma? Eller är det skillnad på om det står "libresse" eller "tena" på förpackningen?

(inkontinens i någon mån är extremt vanligt btw, fattar inte hur det kan vara så skambelagt när det är en rätt naturlig del av åldrandet)

Det var ju inte förpackningar det talades om i trådstarten, och använda mensskydd, inkontinensskydd osv tycker åtminstone jag verkligen hör hemma i en papperskorg med lock... Köper någon en snygg dildo att ha som konst i sin bokhylla ser jag inget större problem med det heller.
 
Det här spinner ju vidare in på en större diskussion kring vad en person har rätt att exponera och vad en annan har rätt att inte exponeras inför. Att något är naturligt eller vanligt är ett ganska dåligt argument kan jag tycka, en naken kropp är kanske det mest naturliga vi har ändå har en inte rätt att gå naken på stan. Sex är också nåt som de flesta vuxna har ändå kan det vara direkt olagligt att prata om i vissa sammanhang. Så jag tänker lite.. naturligt eller inte så har kanske allt sin tid och plats. Nu pratar vi ju om hemmet men jag kan ändå tycka att "mitt hem mina regler" bara sträcker sig så långt, man har ju ändå bjudit in någon och så länge man umgås med andra människor så tycker jag man ska ta hänsyn till varandra oavsett vart man befinner sig. Nu tror jag ju inte att någon blir kränkt av att skymta en sexleksak hemma hos en nära vän, jag bara menar att hänsynen kanske inte heller kan bortses från helt bara för att man är i sitt hem.
 
Det var ju inte förpackningar det talades om i trådstarten, och använda mensskydd, inkontinensskydd osv tycker åtminstone jag verkligen hör hemma i en papperskorg med lock... Köper någon en snygg dildo att ha som konst i sin bokhylla ser jag inget större problem med det heller.
Nej använda sexleksaker, kondomer, mensskydd eller inkontinensskydd vill inte jag heller se. Men att man råkar glömma vibratorn framme på badrumshyllan eller i sovrummet, det skulle visst också vara fel och kunna väcka starka obehagskänslor.
 
Det här spinner ju vidare in på en större diskussion kring vad en person har rätt att exponera och vad en annan har rätt att inte exponeras inför. Att något är naturligt eller vanligt är ett ganska dåligt argument kan jag tycka, en naken kropp är kanske det mest naturliga vi har ändå har en inte rätt att gå naken på stan. Sex är också nåt som de flesta vuxna har ändå kan det vara direkt olagligt att prata om i vissa sammanhang. Så jag tänker lite.. naturligt eller inte så har kanske allt sin tid och plats. Nu pratar vi ju om hemmet men jag kan ändå tycka att "mitt hem mina regler" bara sträcker sig så långt, man har ju ändå bjudit in någon och så länge man umgås med andra människor så tycker jag man ska ta hänsyn till varandra oavsett vart man befinner sig. Nu tror jag ju inte att någon blir kränkt av att skymta en sexleksak hemma hos en nära vän, jag bara menar att hänsynen kanske inte heller kan bortses från helt bara för att man är i
Ja, det är bara det att gränsen är inte självklart på samma ställe för alla. Lägg på sociala koder som gör att gränser flyttas för de flesta beroende på plats (helt ok att vara topless i stringtrosor på stranden men inte på balkongen) så är det som upplagt för att det ska bli lite frågetecken om det är okej eller inte okej att besök råkar se sexleksaker/mensskydd/knipkulor/paket med kondomer osv. Just underkläder tycker jag är lite speciellt, så länge de inte är helt nedfläckade så handlar det ju äckelfaktorn om de ligger i tvättmaskinen eller i torktumlaren.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp