Hur reagerar du?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Petronella_Edward
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 81
  • Visningar Visningar 5 508
P

Petronella_Edward

Nu vill jag veta hur ni Bukare reagerar om det går dåligt på en tävling? Blir ni taggade/sura/tappar självförtroendet/bryr er inte? Berätta! :)

Sv: Hur reagerar du?

Hahaha, jaa du. Har bara tävlat lokalt en gång, annars klubbisar, men på den lokala tävlingen gick det verkligen åt helvete.
I första klassen ramlade jag av och i klass 2 så vägrade vi ut oss.

Jag reagerade inte så mycket just då, blev väl irriterad på mig själv, för i första klassen red jag verkligen uruselt, i andra klassen var det högre hinder och jag har lite höjdskräck, och jag var rätt trött, så det är klart att jag blev lite besviken för jag vet ju att jag kan bättre, men det var jäkligt kul att tävla. Det är ju ingen mening med att bli sur tycker jag, det är liksom slöseri på en rolig dag.. :)

Jag blir ARG.

Alltså, med att det går dåligt tänker jag att jag har gjort ett dumt misstag eller något, och jag blir då väldigt arg på mig själv, detta går ut över alla andra en halvtimme eller så, sen lägger jag det bakom mig och tar nya tag.

Det är bara att bryta ihop och komma igen!

Jag blir oftast jättearg på mig själv, iaf om jag har ridit dåligt. Är det dressyr kan jag bli sur på domaren åxå :angel:
Och har man ridit bra men tex fått ett onödigt pet får man se det positiva och inte bry sig så mkt om det dåliga - ibland går det åt helvete, inget att göra åt.

Och sen går jag hem och tränar och ser till att rida bättre nästa gång :bump:

Jag blir förbannad på mig själva när jag gör en tabbe. Men man kan inte mer än gå vidare och låta bli att göra om samma tabbe!

Hmm... jag blir nog mest arg på mig själv tror jag :)

Jag blir jätte besviken på mig själv...Har alldeles för höga krav på mig själv - Har typ fått höra det 100000 ggr!:D

Det är inte ofta jag är nöjd efter en tävling, tyvärr!! Även om jag borde va det...

Verkar som att många blir sura på sig själv. Det är ju iofs bra, att man blir sur på sig själv och inte hästen :)

Om det går dåligt för mig, tar jag det bara med en klackspark och tar nya tag i/på nästa klass/tävling. Självklart irriterar det mig om jag har gjort en jättetabbe, men gjort är gjort. Hatar att vara sur så jag undviker det. :D
Jag bortser alltid från det som gått dåligt och tar fram det possitiva istället. När jag koommer till nästa träning tränar jag ju självklart på det som gick mindre bra, men på tävling struntar jag i det. :p

Onödigt att förstöra en så rolig dag, som en på tävlingsplatsen! :banana:

Nu vill jag veta hur ni Bukare reagerar om det går dåligt på en tävling? Blir ni taggade/sura/tappar självförtroendet/bryr er inte? Berätta! :)

Det går bättre nästa gång Får man tänka! och jag är ju absolut inte ute efter att vinna elr, nåt sånt, men de är ju kul att vinna. Bara man kommer Runt, Brukar man ju säga på en hopptävling! Dressyren Får man tänka efter om de var hästens elr, ens egna fel. Och Öva mer på de!:) :d

När jag var liten blev jag förbannad. Nu bryr jag mig inte..blir mer besviken. Tävlade i somras, glömde banan och det var ju bara att skratta åt. Även om vi var felfria tills jag missade hindret:)
Man får se till det som har gått bra och tänka över det man gjorde fel och vad man kan göra bättre.
Visst ibland har jag ju jätte höga krav på mig själv då blir jag väldigt besviken och kanske rider iväg en stund för mig själv och gråter en tår:)
Men sen är det bara att ta nya tag! ÖVA OCH ÅTER ÖVA.. Man är aldrig fullärd..

Jag tänker mest: "attans, att jag inte red så eller så", berömmer hästen och tar mig i kragen och laddar om för nästa häst/klass.

Om det är mitt fel att det gått dåligt (vilket det är 99,99% av gångerna) så är jag arg på mig själv i sisådär tre minuter. Sen är det bara att ta sig själv i kragen och ladda för nästa tävling! Gjort är gjort ingen idee att älta.....

Om det är annat som gjort att man misslyckats, domare som dömmer fel eller icke-schyssta körningar från andra (i travlopp) kan jag bli arg lite längre än tre minuter, men bara lite:angel:

är en kompis med brukar jag ta det bra, är det bara mina föräldrar får de passa sej... explosionsrisk! men jag är aldrig sur på hästen, bara alla runt omkring mej (mamma och pappa, stackarna), och mej själv. inte heller blir jag surr på konkurrenter, det tycker jag är väldigt osporsligt. det är ju inte deras fel att de råkar vara bättre än du.. det är liksom det de jobbar för :p

Går de dåligt så blir jag så klart sur :devil: DE SKA JU GÅ BRA!
men de är bara att glömma & satsa på nästa :P

Jag blir besviken men ändå taggad. Åker hem och letar upp första bäst tävling jag kan åka på före att ta revench

När min häst hoppar lite lägre klasser kan hon vara väldigt nonchalant och nästan vila hovarna på varje hinder. Det blir lätt att det kommer ett pet då, precis då bommen rullar ner blir jag lite förbannad, jag behöver inte göra något men hästen känner det och sen är hon skärpt.

Jag kan vara arg på mig själv efter en dålig dressyrritt men det går över ganska fort. Jag känner sällan något agg mot domaren (möjligtvis en gång då domaren och protokollskrivaren satt och gapflabbade under min ritt mitt i skrittprogrammet, så himla kul kan vi väl ändå inte sett ut, antar att de skrattade åt något annat än mig (?) men lite mer taktfullhet hade varit önskvärd).

Särskilt sporrad av motgångar blir jag i dressyr. Nästa gång då, då ska jag vara bättre!

Jag känner sällan något agg mot domaren (möjligtvis en gång då domaren och protokollskrivaren satt och gapflabbade under min ritt mitt i skrittprogrammet, så himla kul kan vi väl ändå inte sett ut, antar att de skrattade åt något annat än mig (?) men lite mer taktfullhet hade varit önskvärd).

:rofl:
Ja, ibland undrar man!

Jag brukar bli typ arg å besviken på mig själv.. Ibland på hästen om hon liksom bara har varit jättefjantig.!
Men om det är första klassen så brukar jag gå ut, ge hästen till mamma eller någon annan som är med, vara lite för mig själv å typ lugna ner mig...:banana:
sen till andra klassen är jag mer taggad, å bara "Nu ska det gå"...

Kan ibland vara arg när man åker hem, men det brukar gå över å så får pollen massor med klappar...:P

Jag blir först tjurig, sen analyserar jag vad som gick fel och går igenom det med tränaren vid nästa tillfälle. Sen försöker jag lämna det bakom mig och ta nya tag till nästa tävling.

Jag tar det med en nypa salt. Jag vet att framgångar blandas med motgångar! ;)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 601
Senast: Mirtai
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: Elo
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka