Hur reagerar du?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Petronella_Edward
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 81
  • Visningar Visningar 5 508
Sv: Hur reagerar du?

Först blir jag rejält förbannad/sur/ledsen och kräver att få vara för mig själv i en kvart - en timme. Sedan ser jag till att ha dragit lärdom av det och lägger det bakom mig. Då är jag jättetaggad igen.

Personligen orkar jag inte människor som alltid säger att det gick jättebra efter sin ritt, oavsett om det egentligen gick bra eller dåligt. De kan ju inte bry sig så mycket om tävlingen?

Ajuste, jag blir dock aldrig sur på hästen och oavsett hur det har gått får den klappar och kramar på väg ut från banan.

Det beror på. Om hästen absolut inte visat någon som helst samarbetsvilja så blir jag ganska sur, faktiskt.
Är det missar som hon och/eller jag har gjort så bryr jag mig inte.

Det vore väl då att jag skulle bli sur/besviken över min placering isf ;)
Jag är en redig tävlingsmänniska.

hmm... Min häst stoppar typ aldrig (peppar, peppar), men har dock en viss förmåga att peta hinder:smirk: vilket kan va lite störande ibland, men de jag bryr mig mest om är att själva rundan känns bra.

Dock har jag nu lyckats på två tävlingar i rad:eek: , ramlat av i andra klassen när jag har 3 hinder kvar av banan:o pga. att vi kommit totalt fel. Har stämt och kännts jättebra över alla hinder och så helt plötsligt skiter sig allt! Skitstörande eftersom jag sällan ramlar av annars, fattar ingen ting..!

Så nu sitter jag här framför datorn med en fot jag inte kan gå på:cool:

Hoppas på att den läker till nästa helg då jag minsann ska klara alla hindren i andra klassen!:devil:

Ja, jag börjar ju inte stortjuta precis, men jag blir lite lätt arg, men försöker bita ihop så mycket som det bara går.

Om det är mitt fel så går jag till mig själv. Är det hästens fel då jävlar ligger hon risigt till. Usch vågar inte uttala mig om vad jag gör. Men inga mysiga god natt sagor direkt!

Jag blev ledsen när jag ramlade av i hoppning 2 ggr på tävling, 60 och 80 cm. Men annars bryr jag mig inte så mycket.

Först blir jag arg.. på mig själv för bristande träning/fokus... Sen blir jag taggad att åka hem o träna så jag kan vinna nästa gång ;) (tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna....) :bump:

Jag blir pissigt förbannad!
Skriker på mig själv i huvudet, gapar lite åt hästen för att den vart på dåligt hummör och gjort allt för att svika mig :angel:
Nej, hästen brukar komma oskadd hem ;)
blir oftast arg på mig själv för att jag inte tränat tillräckligt, och att hästen inte vart tillräckligt framriden.
Men dommaren brukar få sig en käftsmäll också.
En dressyrtävling glömde de bedöma min uppridning till sista halten, och jag blev placerad fyra. Med 3poäng från ettan. Gissa om jag gapade i bilen på väg hem när jag upptäckte det. Morr.
Men jag blir mer taggad, och tänker att jag ska visa de asen att jag minsann kan rida :p

Men dommaren brukar få sig en käftsmäll också.
En dressyrtävling glömde de bedöma min uppridning till sista halten, och jag blev placerad fyra. Med 3poäng från ettan. Gissa om jag gapade i bilen på väg hem när jag upptäckte det. Morr.
Men jag blir mer taggad, och tänker att jag ska visa de asen att jag minsann kan rida :p

Vet du inte att man alltid ska dubbelkolla protokollet direkt när man fått det? ;)

Eller det kanske bara är jag som är lite konstig :angel:

Om det gått dåligt på en tävling och det är pågrund av mig blir jag arg och besviken på mig själv! tänker igenom hur jag skulle gjort om och om igen :smirk: är det en till klass efteråt rider jag ofta ordentligare då. Man blir nog lite mer taggad. :devil: hehe..
Skulle aldrig slå hästen och bli sur och förbannad på den!
Brukar vara den som sitter på ryggen som det hänger på :bump:

Men jag gjorde det. men vi fick protokollet efter det att prisutdelningen var klar, och alla hade gått typ. en klubbtävling, men ändå. Morr!!

Jag blir jätte besviken på mig själv...Har alldeles för höga krav på mig själv - Har typ fått höra det 100000 ggr!:D

Det är inte ofta jag är nöjd efter en tävling, tyvärr!! Även om jag borde va det...

haha känner precis likadant :D

Jag blir iblan lite besviken på mig själv, men jag brukar inte bry miug.. Om han stannar eller viker ut så vet jag ju att det är mitt fel, ALLTID och oftast är dte för jag blir osäker (höjdsräck). Men visst kan jag bli irriterad, t ex när man kunnat vinna om man BARA tog den där mindre iomhoppningswsvängen som man vet att man klarar. Rammlar jag av däremot bli jag ofta osäker, har åkt av på framhoppningar och en klubbtävling, men har suttit upp och startat varje gång iaf, även om jag ointe borde gjort det.. Rammlade av en gång och fick lättare hjärnskakning men valde att starta iaf! det var ju inte så lyckat! men va fan världen gåt inte under... det är bara att ta ny tag...

Beror på vad som är felet.. min fullblodskorsning till ponny har mycket nerv och är inprincip ALLTID rädd för nånting inne på dressyrbanan (kan vara allt från dommarbordet till en blöt fläck i sanden...) och såklart tappar man massor av poäng på det :crazy: Oftast kompenserar vi det i dom andra momenten så det går rätt bra men det är ju alltid lika surt ... då blir jag mest besviken på honom. Om han håller sig i skinnet under hela ritten och inte skyggar eller spänner till och det ändå går dåligt blir jag förbannad på mej själv för att jag antagligen inte RED.

Går det dåligt i båda klasserna går jag inte att prata med överhuvudtaget under hela bilresan hem. :angel:

Pinsamt nog blir jag sur på allt och alla, men försöker undvika att vara sur på hästen. Mamma får ta det värsta :o

På tävlingen förra helgen var det en tjej som ramla av på sista hindret i omhoppningen! Hon blev så förbannad att hon "spöade" bommen som låg kvar på hindret, sen räkna hon typ till tio och gick och hämtade hästen.

Jag tyckte det var härligt att se!! :banana:
Äntligen någon som visar känslor!!
Hon agerade ut på hindret (man har ju sett folk som gör det på hästen), tog ett djupt andetag och hämtade sen hästen, klappade den och gick ut. Precis som det ska va!!

Jag blir skitförbanad och är nära till tårar :angel:
Men när man har fått avreagera sig (absolut inte på hästen) tänker jag att nu ska jag hem och träna så att det går bättre nästa gång
Förstatävlingen gick åt helvete och sa att jag aldrig mera skulle tävla :angel: men redan när jag kom hem var jag taggad igen :p

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 601
Senast: Mirtai
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: Elo
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka