Hur reagerar du?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Petronella_Edward
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 81
  • Visningar Visningar 5 508
Sv: Hur reagerar du?

Jag tar förluster med en klackspark och kämpar vidare. Man lär sig (förhoppningsvis) av sina misstag, så då vet man vad man ska träna på till nästa tävling! :) + att jag blir extra taggad om det har gott dåligt, då vill jag så himla gärna visa att vi kan. :D

den gång när min häst fick spel inne på dressyrbanan och stack med mig blev jag ledsen. vi hade precis kommit från en dressyrkurs och jag var jättepeppad att rida så bra jag bara kunde.
har alltid haft ett otroligt tålamod med den där hästen och gått igenom många motgångar men den här gången var det som om någon drog ur proppen och allt tålamod rann ut.
jag orkade inte vara med hästen så jag slängde över tyglarna till mamma och gick iväg och surade, var upprörd i bilen hela vägen hem men sen var det nya tag igen.
normalt så brukar jag låta resultatet påverka mig i ca 15 minuter, sen är det dags att släppa. man tävlar för att det är kul och förhoppningsvis är det ingen som tvingar en att tävla och träna. :)

Jag ser varje tävlings som träningstillfälle och erfarenhet. Alltså blir jag itne sur om jag misslyckas, utan tänker istället att jag ska ha misstagen i åtanke till nästa tävling. Visst, gör jag en jättetabbe kanske jag blir sur på mig själv, men jag vet också att jag fungerar annorlunda när jag blir lite pressad, och klandrar därför inte mig själv. Jag ser det som en rolig sak, inte som blodigt allvar, då är jag där av fel anledning. :)

taggade :idea: . Blev utesluten föra helgen ! :( Men vi kommer igen ! :d

Jag vill inte att ngn ska se mig arg/ledsen och skratta åt det inom sig så jag spelar kolugn. "Jaja, just den här tävlingen gick inte så bra, men vänta till nästa. Då kommer vi igen". Hatar folk som frågar "är du sur?".

Det kan inte alltid går bra:rofl:

Jag blir arg....jag har en häst som är hur tittig som helst..

Jag blir arg på mej själv och tänker "jag skulle gort så istället" Men det går över efter nån timme eller halvtimme och då tar jag nya tag.

Nu vill jag veta hur ni Bukare reagerar om det går dåligt på en tävling? Blir ni taggade/sura/tappar självförtroendet/bryr er inte? Berätta! :)

Jag tävlade en gång en JÄTTE lätt klubbtävling på en D-ponny. Hon hade gått två tävlingar innan och hade inte så bra kondition. Rev på sista hindret (det var typ 30 cm :smirk: ) men jag var nöjd ändå. Hon gjorde sitt bästa och det kan man INTE bli arg på...

Jag bli inte så sur och arg. Självklart blir jag lite besviken för att jag vill klara det men jag är där för att göra det jag tycker är kul! Jag vill inte ställa för höga krav heller för att då blir jag bara ledsen och hur arg som helst efteråt. Men sen går jag hem och tränar. Men jag blir glad över att jag har kommit så långt till att tävla då istället. Jag kan juh lika gjärna ha suttit hemma och käkat chips och bli fet:p !! Men men..;)

Om jag har gjort fel så blir jag sur på mig själv och surar ett tag.
Har hästen gjort något som inte var så bra kan jag också sitta oh sura, men på mig själv för att jag inte fick henne att göra rätt.
Är det dressyr kan jag sura för att domaren dömt fel enligt mig.
Men låter det oftast inte gå ut över någon annan och aldrig över hästen.

jag blir osäker eller arg/sur eller lessen. blir bara taggad om det var ett slarv av mig:)

Det beror på vilka förväntningar som jag haft, om jag verkligen har trott att det skulle gå bra så blir jag skitledsen och vill bara ge upp. men om jag har förberett mig på att vi ska stanna ut oss så bryr jag mig inte särskilt, det klart jag blir besviken, men inte så farligt. i dressyren så har jag inte så höga krav, vill bara att han ska vara avslappnad, men jag blir arg om vi får, som jag tycker, orättvisa procent..

jag blir nog först lite ledsen sen blir jag irriterad över vad jag hade kunnat ändra på så att det inte blev som det blev. sen blir det nog lite mer så "de går nog bättre nästa klass, då kommer jag plaserad) bara för att komma på bättre tankar, sen kommer jag in på banan och ger järnet!

Nu vill jag veta hur ni Bukare reagerar om det går dåligt på en tävling? Blir ni taggade/sura/tappar självförtroendet/bryr er inte? Berätta! :)

Har jag själv gjort en jättemiss så blir jag rätt arg på mig själv..Har vad jag kommer ihåg, Aldrig låtit min ilska gå ut över hästen! Däremot så föll det ofta nga tårar när jag var mindre..Även om det visade sig senare att jag vunnit klassen..Detta i dressyren...Prestationskraven var enorma! Nu kan jag hantera dom lite bättre, kan vara besviken på mig själv för att jag orsakade ett riktigt skitnedslag men är oftast nöjd och lyckas se det positiva i rundan, även om det kan ta nga minuter ibland :)

Jag blir nog, besviken och arg på mig själv. Fast är det folk runt omkring så brukar jag väl skämta bort det, men efteråt så har man ju lärt sig en läxa. Som när jag glömde spänna sadelgjorden och gled runt, det var bara ett par månader sedan ändå, men jag vet någon som alltid spänner den iallfall :angel:

Jag blir förbannad för stunden men sen försöker jag tänka framåt.

om vi stoppar ut oss så blir jag först riktigt förbannad, sen ledsen och sen så blir jag glad igen och lägger det bakom mig. om vi får något pet eller kanske ett stopp så blir jag lite besviken men gör ingen stor grej av det. Förut så fick jag riktigt skitigt självfötroende när det gick dåligt. Men min underbara tränare säger så j*kla bra saker så jag känner min duktig ändå! Har fått grymt mycket bättre själförtroende sen jag började träna för honom, han är bäst! :bow:

om jag får stopp som ja inte brukar få blir ja lite chockad och fortsätter banan oftast bara med ett stop aldrig stannat ut mig och tänker efter vad som hände och klappar om hästen för ändå en bra runda.
sen om ja får ett pet klappar ja om hästen för ett bra jobb men bättre lycka nästa gång :) brukar oftast ta på mig stoppen själv, de brukar vara ryttarmissar :)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 601
Senast: Mirtai
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: Elo
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka